Doooedhoeeeedinnan
Jag skulle inte säga att Dungeons & Dragons och nya DoD är koboldspel. Beror inte det på spelarna och deras spelstil. Man kan väl vara minst lika mycket Kobold i Eon...
Och snällhet ditt och snällhet datt, visst är det en typ av Hjältepoäng men så vitt jag mins så kunde man i DoD använda hjältepoäng för att skaffa sig unika förmågor och öka grundegenskaper... Dessutom så kunde man använda dem för att lyckas med sina f'ärdighetsslag. Men sak samma...
Föresten så måste jag säga att jag inte riktigt förstår vad du vill mena med ditt inlägg...
**************
Men hur står det till på hans egen bakgård? Jo:
"Christopherion hade just kämpat sig fram till översteprästen och nedgjort fienderna i sin väg"
"...där rollpersonerna kan strida mot stort motstånd och överleva."
Ja jag ser att striden är på ett minimum här!
**************
Menar du nu att ett rollspel automatiskt blir ett Koboltspel om det innehåller stridigheter? Självklart så används "snällheterna/hjältepoängen" i strider eftersom det är då som rollpersonerna har störst risk att dö. Likaså är det förklaringen varför det finns mer stridsregler än vanliga regler, det är spännande att se om ens person överlever. Annars så skulle man kunna lösa det med ett enkelt tärningsslag.
SL "Slå en tärning för färdigheten strid"
Spelare "Fasiken jag misslyckades"
SL "Oki du dog, nästa"
Hmmm
Jag skulle inte säga att Dungeons & Dragons och nya DoD är koboldspel. Beror inte det på spelarna och deras spelstil. Man kan väl vara minst lika mycket Kobold i Eon...
Och snällhet ditt och snällhet datt, visst är det en typ av Hjältepoäng men så vitt jag mins så kunde man i DoD använda hjältepoäng för att skaffa sig unika förmågor och öka grundegenskaper... Dessutom så kunde man använda dem för att lyckas med sina f'ärdighetsslag. Men sak samma...
Föresten så måste jag säga att jag inte riktigt förstår vad du vill mena med ditt inlägg...
**************
Men hur står det till på hans egen bakgård? Jo:
"Christopherion hade just kämpat sig fram till översteprästen och nedgjort fienderna i sin väg"
"...där rollpersonerna kan strida mot stort motstånd och överleva."
Ja jag ser att striden är på ett minimum här!
**************
Menar du nu att ett rollspel automatiskt blir ett Koboltspel om det innehåller stridigheter? Självklart så används "snällheterna/hjältepoängen" i strider eftersom det är då som rollpersonerna har störst risk att dö. Likaså är det förklaringen varför det finns mer stridsregler än vanliga regler, det är spännande att se om ens person överlever. Annars så skulle man kunna lösa det med ett enkelt tärningsslag.
SL "Slå en tärning för färdigheten strid"
Spelare "Fasiken jag misslyckades"
SL "Oki du dog, nästa"
Hmmm