Nekromanti Hopp för dagens ungdom?

magoo

Hero
Re: Hopp för medelålders intellektuella kvinnor?

Amelia. Sveriges mesta porrblaska utan någon porrstatus
Porr? Var då? Jag tror att du blandar ihop Amelia med Vecko-Revyn/Frida/Mitt Livs Novell eller nån annan fjortisblaska. Amelia är en riktig karriär-kvinne-låtsas-vara-seriös-tidning. Den har inte ens en sexspalt! Det enda nakna jag har sett i den är artiklar av typen "Tio helt vanliga kvinnor som inte skäms för sina kroppar fastän de just har fått barn visar sig nakna".

Jag blir dock överlycklig av att någon har skrivit om rollspel i Amelia, måste genast till bibblan och bläddra på insändarsidorna!

Å andra sidan skulle det behövas lite morsor på konventen, som städade och sa åt folk att gå och lägga sig i tid osv osv
Städa? Lägga sig i tid? Vilket århundrade är du född i? :gremlaugh:

/Morsan Magoo suckar över dagens ungdom

magoo

Hero

Jag kan ha fel, men jag tror Magoo är mamma?
Du har alldeles rätt! En 9-kilos rollspelare som dräglar på en filt medan mamma spelleder Kult. Än så länge går det bra, men när han förstår vad vi säger måste man nog vänta med spelandet till efter sovdags.

Troberg

Sinister eater

Har vi? Vilka då?
Magoo och Kornella.

Dessutom finns det en hel hög pappor här också.

Oldtimer

Slava Ukraini!

Dessutom finns det en hel hög pappor här också.

Helt rätt, och vi har väl ungefär lika lite att säga till om som mammorna när det gäller städning och sån't... :gremcrazy:

/Mikael

Troberg

Sinister eater

Helt rätt, och vi har väl ungefär lika lite att säga till om som mammorna när det gäller städning och sån't...
Inte Herr Nils, han kan vifta hotfullt med svärd.

chrull

Stockholm Kartell

Det var visserligen länge sedan jag överhuvudtaget SÅG en amelia. men jag vill minnas ganska mycket underklädesbilder i tidningen.
Någon tog dessutom en månads nummer av Amelia, Café, Slitz, Frida och massa sådana tidningar och jämförde. Det visade sig vara mer naket i Amelia än någon annan tidning.

Och jag är en stolt 1900-talist :gremlaugh:

chrull

Bombu

Hero

Vi kan väl försöka samla all info om rollspel som dyker upp i media.

eller är det en dum ide?

Johan K

Gammal & dryg
Coolt !!

Hur coolt var inte det på en skala då !!
Jag trodde ALDRIG att en artikel om rollspel skulle hamna i Amelia, av alla tidningar här i världen...

Kitzune

Swashbuckler

Magoo och Kornella.

Hur kunde jag glömma dem? Inte för att jag visste att de var morsor men tillräckligt vackra för att vara det iaf.

/Alexander "Senil i förtid" Gyhlesten

Troberg

Sinister eater

Hur kunde jag glömma dem? Inte för att jag visste att de var morsor men tillräckligt mogna för att vara det iaf.
Gissa om du kommer att få skit för den kommentaren!

Undvik att träffa dem personligen, du riskerar nog numera en spark som missar båda benen...

Detär lika bra att du lär dig direkt. Det finns två egenskaper man aldrig får nämna hos en kvinna: vikt och ålder.

Kitzune

Swashbuckler

Det finns två egenskaper man aldrig får nämna hos en kvinna

Jag trodde mogen var bra: Defenitivt inte skröplig och verkligen inte blöjung.

Nu står det hur som hellst något annat :gremwink:

/Alexander Gyhlesten

Bombu

Hero

vissa saker får nämnas ibland och ibland inte.

Det beror på, problemet är att du inte vet när det är ok.

Inte jag heller för den delen.

Men killar har också sina känsliga sidor, alla känner redan till dem eller? :gremwink:

Bombur

Troberg

Sinister eater

Jag trodde mogen var bra: Defenitivt inte skröplig och verkligen inte blöjung.

Nu står det hur som hellst något annat
Men här hjorde du samma misstag igen...

Bombu

Hero

Problemen blir alltid värre när man försöker förklara att man inte menade så illa.

[inlägg=Jag trodde mogen var bra: Defenitivt inte skröplig och verkligen inte blöjung. ] [/inlägg]

Jo jag förstår om du menar väl, men i dessa samanhang är det bäst att ligga lågt.

Tänk dig själv,

"nej det var inte så jag menade jag menar inte att du har en liten......"

Det finns en stor tendens, hos män såväl som kvinnor att inte läsa in ord som "inte". Man läser bara de negativa orden inte ordet "inte" som liksom tar bort det negativa.

Men det kan vara en djävla skillnad mellan hur folk tar saker, ibland är det bäst att ligga lågt.

Lycka till Kitzune, (inte ironiskt)

Bombu

Balderk

Swashbuckler
Re: Konvent i skolor

Musik är tillåtet, men du får släpa med dig en egen musikanläggning och musik själv över halva landet. De flesta låter bli.
Så du menar att ingen arrangör har med sig musik att använda till rollspelet? Kanske är något norrlands aktigt att vilja ha det... De flesta ade det nog på årets snökon... men iofs så kom de från umeå då också...

Visst går det att komma i stämning utan musik och levande ljus, men det blir en hel del svårare... särskillt när man är van vid att ha det. Jag kan ju säga att en av de roligaste rollspelsupplevelserna jag har haft ägde rum på snökon i år där vi hade värmeljus och spelledaren bytte musik mycket skickligt för att anpassa den med stämningen i spelet. Dock när vi spelade CoC i en heltänd lokal utan musik var det bland de värsta rollspelsupplevelserna jag har haft. Jag ser mig fortfarande som en riktig rollspelere även fast jag vill ha parafernaler som ljus och musik. Eller gör det mig till en oäkta rollspelare då? en dålig rollspelare? Det är anklagelser jag inte ser särskillt lätt på faktiskt...

/Balderk, känner betydligt mindre sug efter gothcon nu...

Bombu

Hero

självklart behövs musik vid rollspelande.

Det är bara när musiksmaken är så skiftande att det för några deltagare blir direkt plågsamt med den aktuella musiken som det elementet kan strykas.

Levande ljus är ett pluss men inte nödvändigt om man har möjlighet att ha lagom softad belysning ändå.

Bombu

Krille

Super Moderator

"Så du menar att ingen arrangör har med sig musik att använda till rollspelet?"

Jag kan bara påminna mig om ett tillfälle som jag har varit med om där en skiva delats ut med äventyret. Det var ett Cthulhu-scenario på förrförra BSK, men skivan var en ledtråd som innehåll en "banduppspelning" som rollpersonerna kunde hitta.

En del spelledare har på eget bevåg tagit med sig musik. Värst var en som satt och spelade en massa Fields-musik hela tiden. I ett Runequest-scenario.

"Jag ser mig fortfarande som en riktig rollspelere även fast jag vill ha parafernaler som ljus och musik. Eller gör det mig till en oäkta rollspelare då? en dålig rollspelare? Det är anklagelser jag inte ser särskillt lätt på faktiskt..."

Att vilja ha och att måste ha är två helt skilda saker. Om du måste ha parafernalia så är du en dålig rollspelare. Om du bara vill ha, men kan klara dig utan och komma i stämning ändå, då är du inte en dålig rollspelare.

Själv vill jag ha viss parafernalia (musik), men jag klarar mig ypperligt utan. Jag måste inte ha det.

Rising

Vila i frid

"Jag ser mig fortfarande som en riktig rollspelere även fast jag vill ha parafernaler som ljus och musik. Eller gör det mig till en oäkta rollspelare då? en dålig rollspelare?"

Nä, det är olika det där. Själv blir jag bara distraherad och tycker att det blir tråkigt med stämningsbelysning och bakgrundsmusik.

En upplyst, tyst lokal utan distraherande småsaker (såsom husdjur och böcker som ligger framme) är det bästa jag vet att spela rollspel i. Jag tycker att skolor har massor med perfekta utrymmen för ändamålet. Rena lyxen.

Men folk är olika. Inget konstigt med det.

/Rising
som ogillar konvent av andra skäl

Balderk

Swashbuckler

Att vilja ha och att måste ha är två helt skilda saker. Om du måste ha parafernalia så är du en dålig rollspelare. Om du bara vill ha, men kan klara dig utan och komma i stämning ändå, då är du inte en dålig rollspelare.
Okej... Jag klarar väl mig utan parafernalia, men jag tycker att det är mycket lättare att komma i stämning med parafernalia. Jag är ju van vid musik också, ljus klarar jag mig utan mer, så utan musik vet jag faktiskt inte. Har inte mycket erfarenhet alls av att spela utan musik. Hur som helst så ser jag mig inte som någon dålig rollspelare även om jag skulle behöva det. Dessutom kräver jag nog mycket mer av spelledaren om vi inte har musik, det blir hans eller hennes roll att få mig i stämning mycket mer då. Självklart kräver jag mer av mig själv också. Jag är även osäker om jag kan komma i lika mycket stämning som med musik eller ljus. stämnings nivån sjunker nog hur som helst...

/Balderk

Balderk

Swashbuckler

Okej... jag skulle nog ha lite svårt att spela med dig då. Men självklart är alla olika och har olika sätt att komma i stämning. Men du använder väl i alla fall annan parafernalia eller? Jag vet ju att du brukar använda alkohol ibland vid partyrollspel. :gremsmile: Och handouts har jag för mig att du använder flitigt också, i alla fall om jag kommer ihåg rätt från någon handouts-tråd. hur bra klarar du dig utan sådan parafernalia du är van vid?

/Balderk, funderar på att sluta signa alla inläggen...