Nekromanti Hopp för dagens ungdom?

Balderk

Swashbuckler
Re: Konvent i skolor

Huruvida det förekommer fler bergsprängare norr om Hjo än "riktiga" musikanläggningar vågar jag dock inte uttala mig om, men jag har fått intrycket att så är fallet, och jag har inte särskilt stor lust att rycka ut och släpa på fem komma en högtalare, två datorer, en förstärkare och ett par kilometer kabel bara för att spela musik på konvent.
Bergsprängaren är standard i varje hem. folk har väl riktiga anläggingar också men alla rollspelspass sker till musik från bergsprängare... De är ju perfekta! visst ljudet är inte det bästa men man ska ju ändå inte lyssna på ljudkvalitén när man spelar... Bergsprängaren funkar finfint. Är ju inte allt för jobbigt att konka på en sådan heller... och rätt så billiga är de också.

/Balderk

Balderk

Swashbuckler

Varför inte slänga upp en poll, det var länge sedan. Vill du ha bakgrundsmusik när du spelar? Alternativen 'Ja', 'Nej' och 'Likgiltigt'.
Håller på att snacka med Arvidos om just detta... Så det är på gång. Funderar på att inkludera belysning också dock...

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
Re: Hopp för medelålders intellektuella kvinnor?

Är Kornella mamma? Hade jag ingen aning om... enda jag vet är att hon sagt att hon ville bli det :gremsmile:
Är du säker?

/Balderk

Troberg

Sinister eater
Re: Hopp för medelålders intellektuella kvinnor?

Är Kornella mamma? Hade jag ingen aning om... enda jag vet är att hon sagt att hon ville bli det
Är du säker?
Rätt så säker, ja. Jag kan ju ha fel, jag har inte varit inblandad i processen på något sätt. Säkert! Jag lovar!

(Innebär detta att Baldyr formellt sett kan titulera sig Motherfucker?) :gremconfused:

Troberg

Sinister eater

Håller på att snacka med Arvidos om just detta... Så det är på gång. Funderar på att inkludera belysning också dock...
Gör hellre två polls av det i så fall. Blandar man in för mycket blir resultatet svårtolkat.

Björn den gode

Swashbuckler
Rollspela i skolan

Kan inte låta bli att berätta att vi i gymnasiet hade en alldeles underbar rollspelslokalen. Själva lokalen var egentligen ett skyddsrum i källaren enbart det bidrog ju starkt till mysighetsfaktorn. När sen rollspelsektionen långt innan jag kom dit lyckats övertyga elevrådet att det inte gick att spela rollspel utan soffor så närmade den sig det perfekta. Målningar i rummet samt en board av cc-kort och lite trevliga lampor hjälpte till, och så förstås skåpet fullt med cola-burkar .

Tyvärr så spelade nog ingen rollspel där (förutom jag några gånger på loven :) men den var utmärkt att sova i. När man släckte blev det verkligen mörkt. Jag och många andra sov oss igenom ruskigt många håltimmar, spanska och biologilektioner. Och eftersom vi var en rollspelssektion så blev vi aldrig särskilt många heller :gremshocked:.

Sen blev jag lite rädd när jag läste den här tråden, först hängde sig datorn när jag precis tagit upp ett inlägg som nämnde Ct.... ja ni vet.... och sen igen när Kult var på tapeten men aldrig däremellan :gremooo:.