Vimes
Sillkung
Folk tycker det är roligt att ge förslag, men är inte så pepp på att agumentera för dem ser jag... Själv tyckte jag tydligen The End of The World as We Know It var roligast när det begav sig.krank said:Och den tråden hade jag glömt: LÄNK.
Nå. Jag tror att problemet är att det är otydligt VAD det är du ska namnge. Är det världen eller kampanjen? Eller rättare, eftersom du har en kampanjvärld vill du ha ett namn som både är ett kampanjnamn och ett världsnamn. Inte sant? The End of The World... är ju ett utmärkt kampanjnamn, men det är ju inget världsnamn. Chicago 1987 känns mer som en värld. Det är rums- och tidsbestämt. Jag gissar att du valde 87 för att det sort of var en kompromiss mellan värld och kampanj.
Ett förslag kan ju vara End of the World as We Know It: Chicago 87. Det är rätt omständigt, men du fångar kampanjens tematik och tiden och platsen. Den övergripande storyn och metaplotten du har med i boken är ju "End of the..." medan de faktiska äventyrsuppslagen, organisationerna och personerna är "Chicago 87". Det öppnar även för supplement, End of the World as We Know It: Berlin 89 och så vidare.
Det är lite som Vampires [Stad] by Night. Tema, metaplot, setting och konkret plats i ett.
Edit: Då kan du snacka om "När ni spelar End of the World as We Know It-kampanjen tänk på [yada yada, metaplott-element och tematik och känsla]", och "NÄr ni spelar i Chicago 87 tänk på att [hen och hen tycker det och det om det här och det där]". Olika nivåer.