Snyggt, men med en liten kommentar: Den behöver mer information för att vara intressant. En karta med fem namngivna objekt är helt enkelt lite för gles.
Rent grafiskt har jag också ett par synpunkter (och kom ihåg att jag jobbar med det här, så jag kanske är lite petigare än vad som behövs...):
* Hamnen i sydöstra hörnet är också lite väl mörk. Den dominerar kartan väldigt mycket, och borde nog få en färg mer i linje med resten av färgskalan.
* Markörerna är lite väl drastiska i den där pseudo-3D-skyskrapevarianten. Titta på en riktig karta, man ser inte sådana där. En ruta med ett streck från hörnet till platsen, eventuellt med en punkt i platsen, är mer typiskt. Sedan hur du gör är naturligtvis beroende på vad du vill uppnå. Är det en medveten designgrej för att smälta in i rästen av spelet, så fine, kör på det. Vill du däremot efterlikna en riktig karta, så kanske du bör tänka om.
* Man har inte pilmarkerade markörer om de inte refererar till ett punktobjekt. Är det ett område så har man normalt sett bara texten placerad inuti området.
* Tänk på att du vill skymma så lite som möjligt med markörerna. Kan du flytta ut dem i vattnet eller i mindre intressanta områden (och et par kan man göra det med), så gör det.
* Lägg på en skalstock och en norrpil. Ingen karta är komplett utan skalstock och norrpil (och, nej, inte alla kartor görs med norr uppåt, därav norrpilen).
Sedan gillar jag den med smågatorna bäst. Nu kanske jag är yrkesskadad, men jag kan lätt se på hur gatorna ser ut vad det är för typ av område. Industriområden har en struktur, hyreshusområden en annan, villor en tredje, äldre stadsdelar har ett speciellt utseende, "stadsbebyggelse" (typ centrum) har sitt utseende, rika områden skiljer sig från fattiga osv. Man behöver inte se detaljerna för att se det, det finns där ändå och syns tydligt. Det kan jag inte se i den som saknar smågatorna.
Lite blandade tankar:
Några kartor som är mer inzoomade kring intressanta platser och mer detaljerade hade varit väldigt inspirerande, och skulle höjt inspirationsnivån på ett signifikant sätt. Den här kartan säger ganska lite om "Var händer det?" och "Var kan jag bygga något coolt?". Den räcker liksom inte att bygga miljöer kring. Jag sitter och tittar på Chicago i Google Earth, och när jag zoomar in så ser jag en massa coola platser, järnvägstationer, parker, industrier med stora industriella anläggningar som är industriella på ett industriellt sätt, Goose Island som skulle kunnat vara en egen enklav i zonen, till synes sömniga sleeperförorter osv. Det ger liv till platsen.
Nu är jag inte så insatt i bakgrunden kring spelet, men bara namnen "Kratern" och "Skyddsmuren" ger en känsla av att något drastiskt hänt. Varför inte ta ett flygfoto, gå lös på det i GIMP/Paintshop/Photoshop och göra det till den katastrofzon som det förefaller vara. Lägg till en liten ruta i hörnet med text som får det att förefalla vara ett spaningsfoto (flyg eller satellit) och du har en kanonbra stämningshöjare.