Nekromanti [>Human] - Zeitgeistillustration

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det bidde en relativt hightech mobiltelefon daterad 1987. Från Nokia.

Attachments

solvebring

Superhero
Jag tycker att de är helt jävla briljanta!
Diggar verkligen känslan av dem. Och därav, mjaej, jag håller inte med w176 vad det gäller linjearbetet kring de här bilderna. Som de är nu (var först) ger de lite "bruksanvisningskänsla", och det tycker jag är pricken över i:t när det gäller just teknikprylar. Det liksom tillför något.

Bra jobbat! =)

krank

solvebring said:
Diggar verkligen känslan av dem. Och därav, mjaej, jag håller inte med w176 vad det gäller linjearbetet kring de här bilderna. Som de är nu (var först) ger de lite "bruksanvisningskänsla", och det tycker jag är pricken över i:t när det gäller just teknikprylar. Det liksom tillför något.
Vad bra, för det sätt jag jobbar medger inte att olika linjer på en och samma "form" har olika tjocklek, vilket skulle innebära en jäkla massa jobb för att linjetjockleken ska kunna varieras på något rimligt sätt =)

Linjerna är alltså egentligen inte linjer i vanlig rita-streck-mening, utan "kanter" på former. Som ligger i en viss ordning, bakifrån och fram. Om det är begripligt.

//Krank, som just nu håller på med ett försök att göra en kvinna med axelvaddar...

krank

Radioaktiv said:
Mer axelvaddar åt folket! :gremsmile:
Jag är inte supernöjd hittills, men borde kunna presentera resultatet i morgon =)

krank

Ett första försök att göra en kvinna med axelvaddskläder...

//Krank, som nyss lärde sig hur man fixar bildlänk utan att posta inlägget och sedan redigera det...

Attachments

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:
Vad bra, för det sätt jag jobbar medger inte att olika linjer på en och samma "form" har olika tjocklek, vilket skulle innebära en jäkla massa jobb för att linjetjockleken ska kunna varieras på något rimligt sätt =)

Linjerna är alltså egentligen inte linjer i vanlig rita-streck-mening, utan "kanter" på former. Som ligger i en viss ordning, bakifrån och fram. Om det är begripligt.

//Krank, som just nu håller på med ett försök att göra en kvinna med axelvaddar...
Kort och gott: Gött!

krank

krank

Svarte faraonen said:
Gillar, men jag skulle gärna se större och fluffigare hår.
Får se vad jag kan göra... Lite lugg tänkte jag fixa, hursomhelst.

//Krank, asdålig på hår. Och egentligen på alla mänskliga/organiska saker.

Vimes

Sillkung
Tjusiga illustrationer, krank. Bra jobbat. Sista axelvadds-kvinnan var bra grejer.

Brynolf

Dum fan
Naajs! En burk hårspray kan ju också vara en kandidat till illustration. Borde gå relativt snabbt att trixa ihop med dina skillz.

krank

Det bidde en kille med telefonen...

Får se om det blir så många fler...

Attachments

Krille

Super Moderator
krank said:
Det bidde en kille med telefonen...

Får se om det blir så många fler...
Petimetrer: mikrofonerna på den tiden var rätt kass och man höll den där tegelstenen som en vanlig lur, med mikrofonänden bra mycket närmare munnen. På det avståndet skulle den i andra änden börja skrika "tala högre!!!"

Jag vill minnas att man drog ut antennen för att kunna tala i den.

Jag har också ett vagt minne av att slipsarna var bra mycket bredare på åttitalet, men där kan jag ha rejält fel.

krank

Krille said:
Petimetrer: mikrofonerna på den tiden var rätt kass och man höll den där tegelstenen som en vanlig lur, med mikrofonänden bra mycket närmare munnen. På det avståndet skulle den i andra änden börja skrika "tala högre!!!"

Okej, jag missade antennen (fixar innan tryck) men i övrigt: Det är inte jag som hittat på varken slips eller telefonhållning =)

Krille

Super Moderator
krank said:
Krille said:

Okej, jag missade antennen (fixar innan tryck) men i övrigt: Det är inte jag som hittat på varken slips eller telefonhållning =)
Jag vill fortfarande gnälla på telefonhållning.

Gorby ringde och ville gnälla han med:

krank

Krille said:
Jag vill fortfarande gnälla på telefonhållning.

Gorby ringde och ville gnälla han med:

Ja, jag vet =) Hade inte sett den bilden, dock. Jag behåller nog min man-som-inte-kan-hålla-i-telefonen-ordentligt. Eventuellt om jag orkar vektorisera gorby nån gång =)

EDIT: Nu när jag tänker efter skulle den bilden passa asbra in. Jag fixar inom ett par dagar =)