Rent konkret, mina spel:
Evolutionens Barn: inte den blekaste. I något äldre version var det mer X-men än Ghost in the Shell, eller kanske något slags kombination, och så hade jag nog
den här gamla slagdängan i huvudet. Låttitlar och låttexter inspirerar mig ofta.
VÄRMEDÖD: Inspirerades av artikeln "
Knohults värmedöd" och så var det med den saken. =)
Null State: Inte den blekaste varifrån namnet kom. Jag hade hört begreppet nånstans och det anföll mig tillsammans med i princip hela resten av spelet - det här var ett spel som verkligen bara hoppade på mig och ville bli skrivet.
More than Human: Gick igenom ett antal iterationer. Jag har för mig att den första versionen hette Spandex. Jag har för mig att jag frågade om namnhjälp här, men jag är inte säker och ids inte kolla.
Rotsystem: Lite som Null State så var det här ett spel som mer eller mindre exploderade i mitt huvud. Det Gothcon jag lanserade More than Human kunde jag knappt tänka på det spelet för att min hjärna var upptagen med att bygga Rotsystem, mer eller mindre från ingenting kändes det som. Och jag tror att namnet dök upp så också.
Rotsystem: G som i Gängkrig: Fick förslaget, men minns inte längre från vem.
Rotsystem: Dina Ängder Gröna: Titeln kom innan boken ens var påtänkt - jag samlade helt enkelt ihop låttitlar, låttexter, dikter etc som "kändes rätt", lite lagom smånostalgiskt och referentiellt, och med en lagom skopa kontrast mellan det idylliska och spelets nattsvarta verklighet.
Kutulu: Levde länge under arbetsnamnet "Krank of Cthulhu". Jag startade
en tråd om saken när det blev allt tydligare att det inte bara skulle vara ett system för mig och min spelgrupp. Jag velade mycket, men landade på Kutulu som ju helt enkelt är en stavning av Cthulhu som angavs som en möjlig/korrekt av Lovecraft (om jag minns rätt) och som dessutom lät lite svensk.