Jag tror det kan vara bra att säga åt spelarena att klura ut vad deras rollpersoner vill med sina liv, vad de har för livsmål och dröm. Det kan få igång dem.
Kan vara bra att skriva något äventyr som pushar dem till en mer öppen typ av spelande, som några andra här har varit inne på. Tänker mig att de får ett första uppdrag, men måste göra andra saker emellan och då får de försöka klura på det första uppdraget emellan.
Eller kanske att det finns delar i uppdraget som tvingar in dem att hitta på lite andra saker. Vad sägs om att de får ett uppdrag av någon av fraktionerna att ta ut en mindre trupp, men tyvärr fick de fel information och hamnar i en by där truppen inte alls dyker upp dagen efter. Då får spelarna fria tyglar att leta efter truppen, speja efter ett ställe att skapa ett bakhåll. Innan striden äger rum kanske de också kan få ett bud/höra ett rykte om att uppdragsgivaren blivit lönnmördar så att någon belöning inte längre kommer kunna betalas ut. Kommer de då slutföra uppdraget i alla fall?
Kan vara bra att skriva något äventyr som pushar dem till en mer öppen typ av spelande, som några andra här har varit inne på. Tänker mig att de får ett första uppdrag, men måste göra andra saker emellan och då får de försöka klura på det första uppdraget emellan.
Eller kanske att det finns delar i uppdraget som tvingar in dem att hitta på lite andra saker. Vad sägs om att de får ett uppdrag av någon av fraktionerna att ta ut en mindre trupp, men tyvärr fick de fel information och hamnar i en by där truppen inte alls dyker upp dagen efter. Då får spelarna fria tyglar att leta efter truppen, speja efter ett ställe att skapa ett bakhåll. Innan striden äger rum kanske de också kan få ett bud/höra ett rykte om att uppdragsgivaren blivit lönnmördar så att någon belöning inte längre kommer kunna betalas ut. Kommer de då slutföra uppdraget i alla fall?