Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Aha, nej jag tänkte tvärt om att om monstret inte vet om att RP ligger och kryper i skuggorna så finns det liksom ingen anledning för monstret att börja prata med dem. Problemet är normalt sett inte att rollpersonerna inte vet att monstret går att prata med, utan att de struntar fullkomligt i det för att istället få in "första träffen".DeBracy;n146242 said:Om de hör monstret prata med någon så vet de att det går att prata med monstret. Det lät som att det var ett problem tidigare i tråden.
Och även när "monstret" (som kan vara alltifrån en gangsterboss till en drake eller nått. Men troligen intelligent i alla fall för den här diskussionens syfte) upptäcker rollpersonerna och börjar prata har man fortfarande rollpersoner som då bara börjar skjuta för att utnyttja den öppning som monstrets pratlust erbjuder.
Det är den där lusten att skjuta först, att ta initiativet i fajten, som jag vill ha en massa olika förslag på hur jag ska kunna kringgå eller sätta krokben för nån gång ibland. Absolut inte varje gång, och jag vill framförallt inte använda samma sätt mer än en gång.