Ymir
Blivande Stockholmshipster
Jag har en längre tid haft en godawesome idé på ett indiespel. In fact, det är The Indiespel To End All Indiespels, det kommer etsa mitt namn i historien...
...eller också inte.
Anyhow, jag vill skapa det. Jag vet exakt vad det ska ha för fokus och koncept, och jag vet att det ska vara smalt och nischat och Forge:igt och jag har massor av inspiration...
men jag har inte en aning om hur f-n man bygger ett regelsystem. Eller jo, det är klart jag kan bygga ett regelsystem, men ett -bra- och -intressant- regelsystem? Hur...gör man, egentligen? Hur gör folk för att komma på intressanta mekanismer? Var början man? Jag förstår inte. Hjälp mig.
Jag förstår en grundpelare - det är viktigt att reda ut vad man vill uppnå. Är det en god start? Och hur går man vidare?
Givet att ni snubbar är värsta hjärntrusten på sånt här så förväntar jag mig massiva mängder goda tips nu.
- Ymir, har förväntningar
...eller också inte.
Anyhow, jag vill skapa det. Jag vet exakt vad det ska ha för fokus och koncept, och jag vet att det ska vara smalt och nischat och Forge:igt och jag har massor av inspiration...
men jag har inte en aning om hur f-n man bygger ett regelsystem. Eller jo, det är klart jag kan bygga ett regelsystem, men ett -bra- och -intressant- regelsystem? Hur...gör man, egentligen? Hur gör folk för att komma på intressanta mekanismer? Var början man? Jag förstår inte. Hjälp mig.
Jag förstår en grundpelare - det är viktigt att reda ut vad man vill uppnå. Är det en god start? Och hur går man vidare?
Givet att ni snubbar är värsta hjärntrusten på sånt här så förväntar jag mig massiva mängder goda tips nu.
- Ymir, har förväntningar