Aj.. jag tror inte att det kan besvaras generellt.
För mig beror sådant, ju närmare det kommer, jättemycket på a) vem det är och hur bekväm jag känner mig med den personen, och b) min personlig dagsform och stämningen under spelpasset.
Ta i handen eller krama får nog alla mig i nästan alla situationer, men jag skulle absolut inte uppskatta det om vem som helst skulle kyssa mig. Spelar jag med någon som brukar kyssa mig iaf, är det ingen stor grej även i spel. Sedan finns det nog en del personer som jag känner bra nog för att jag skulle kunna förlåta och glömma det, även om jag skulle tycka det var obekvämt. Folk jag känner mindre bra - helt definitivt nej.
Och har jag en bra och relaxed dag, förlåter jag lättare än när jag är osäker och stressad.
Slå har jag mindre problem med, det känns mindre privat. Vill säga det är för mig bara ett fysiskt intrång utan psykologisk bieffekt, inte mycket annorlunda än när man tränar kampsport. Men jag är rätt säker på att det finns de som ser det tvärtom.
Man kan ju inte ens säga att alla upplever på samma sätt att en sak är närmare en en annan.
För mig vore det t ex en extrem känslig grej om någon skulle ta i mina glasögon eller slå åt det hållet. Helt enkelt för att jag är totalt beroende av dem för att fungera och det inte går att fixa omedelbart om något skulle hända dem.
Samma sak är kanske inte alls problematiskt eller privat för någon annan.
Jag vet inte ens om det hjälper att bestämma innan passet vad som är OK. Möjligtvis känns någonting i princip ok, men sen en timme senare i just den spelsituationen gör det inte det?
Jag tror nog mest på ad hoc bedömning. Man märker ju iofs hur den andra personen reagerar när man närmar sig, då kan man anpassa sig därefter. Och är man dålig på att läsa sådana signaler, får man nog fråga "får jag?", även om det kanske avbryter in game stämningen lite.