Argh! said:
... men då spelar du inte längre bordsrollspel...
Nu tar jag ett citat här lite ur sitt sammanhang men jag tar det lite som ett exempel på något som, i minoritet, getts uttryck för i tråden. Dels blir jag lite nyfiken på vad hobbyn jag sysslar med kallas men det känns som en fruktlös diskussion, jag tror att jag vet vad du menar och att du inte menar något nedvärderande om min spelstil med det, och dels funderar jag över hur lät det skulle vara för mig att av misstag förstöra ditt kul på exempelvis konventsspel och hur detta problem löses. Jag spelar en hel del spel som jag själv upplever blir bättre av spel "i rummet" och det som ter sig naturligt för dig kan bli en bromskloss för mig om jag inte är med på noterna.
En möjlig lösning kanske kan vara att som lekledare på konvent (hemma i vardagsrummet vet jag att det är ok att slå sönder inredning och glas, kramas och brottas, skrika och hoppa, etc så där är det mindre viktigt) dela ut en liten anonym enkät innan varje spelpass där högsta toleransnivåer kan kryssas i för ett antal parametrar. Jag tänker mig en femgradig skala, kanske fem till tio kvalitativa variabler.
Vad tror ni om det? Förslag på variabler?