Vad roligt! Jag tindrade väldigt mycket innan jag träffade min fästmö och tyckte det var väldigt roligt då att dejta
Jag har nog inte så bra på sociala konventioner, men enligt Franz-konventionerna skulle jag vilja ge dessa råd:
Se det inte som en dejt. Ett säkert sätt att bli besviken är om ni har det väldigt trevligt och hon säger att hon inte vill ses igen. Det kan ju leda till en hel del sårad manlig stolthet, men mitt knep att komma runt det var att försöka att aldrig se dejten som en dejt. Se det bara om att du ska träffa en awesome person och ha en kul kväll och tänk inte längre en så. Vill hon ses efter det är det superkul och om hon inte vill det så gör det inget; Du har haft en trevlig kväll med en najs person!
Var lika ansvariga att hålla samtalet igång. De värsta dejterna jag har varit på är när personen jag var på dejt med varit superpassiv och jag fått hålla i alla samtal, bestämt alla ämnen och har jag inte sagt något har det varit dödstyst. Se därför till att göra din del för att hålla kul samtal igång. Jag brukade faktiskt ha på förhand förberedda samtalsämnen på lager som jag tänkt ut innan om det skulle bli pinsam tystnad. Det kanske låter lite som en pickup artist-grej, men var inte alls menat som så, bara menat att göra kvällen trevlig. Vet du en del saker om henne innan, ställ i sådana fall följdfrågor på det. Visa intresse.
Du bestämmer när du vill sluta kvällen. Du behöver inte oroa dig för att det ska bli awkward när du vill avrunda, det är sådant båda ska respektera. Träffas ni på eftermiddagen på en fika och samtalet flyter på, föreslå en middag ute, har ni fortfarande trevligt så föreslå en drink hos någon av er. Känns inte det bekvämt, avsluta precis när du vill. Det är inte fel att hitta på en ursäkt om det känns som att samtalen stagnerat. Jag var inte en "följa med hem på första dejten"-person när jag var singel, och jag var uppriktig med det när jag hade dejter. Den uppriktigheten brukade mestadels uppskattas och i de fall som tjejerna blev sura för att killar "ska" vara heta på gröten hela tiden var det de som gjorde fel och inte jag.
Ha kul! Jag är en ganska knasig person och jag hade om roligast dejter när jag visade min rätta knäppa sida. Jag och min fästmö är lika knasiga och knäppa, men vi hade aldrig märkt det om vi inte vågat vara knäppa inför varandra.
Slutligen en grej som jag själv inte tycker men som min fästmö säger är viktigt:
Erbjud dig att betala. Jag tycker att om man är två vuxna mnniskor så är det alldeles snurrigt att en person ska betala bara för att han är man. Med det sagt, den första dejten med min nuvarande fästmö ägde rum hemma hos henne men om vi varit ute så har hon sagt att hon då skulle väntat sig att jag skulle erbjuda att betala. Jag har sagt att det hade hon kunnat fetglömma och vi har ofta skämtat om hur det gått om vi haft vår första dejt ute. Med det sagt, enligt henne betyder det mycket om snubben erbjuder sig att betala. Jag tycker det är jättefjantigt, men kan vara bra att veta
Men det viktigaste är att ha kul! En eftermiddag när man träffar en najs person är alltid bättre än en eftermiddag hemma (åtminstone enligt mig som är hypersocial) så ha i första hand kul!!!