Re: Frågan som intresserar mig...
Själv tycker jag folk som svarar "ditt spel är ett skitspel, tyck som mig istället" på frågor om hur man kan göra i ett spel borde tvingas äta kall gröt och köras ut från forumet. Permanent.
På frågan "Är MC bra?" måste man få svara vad man vill, men att slänga in kritik i helt ovidkommande sammanhang är... tja, inte bara elakt och oförskämt utan också dumt. Jag menar, killen som frågar spelar spelet. Han kommer inte att ändra sig. Möjligt är att folk som surfar förbi blir avskräckta från att köpa spelet, förstås. Den enda rationella anledningen är om man är en sådan där människa som mår dåligt av att folk har roligt åt andra saker än en själv, typ Piff och Puff. Då kan man känna ett djupt behov av att förklara - indirekt - vilket jävla pucko killen är som vågar spela andra spel än en själv och ha roligt.
Om det åtminstone var något någorlunda originellt - typ någon som just satt och sade att, säg, _Gondica_ sög (jo, faktiskt, det finns ju folk som ogillar det, men de skiter bara i att spela det). Men ALLA tycker ju illa om MC och Chronopia eftersom det är sådant man SKA göra för att vara politiskt korrekt.
Nightowl, har samlat allt utkommet material till MC. Nä, det är inte världens bästa rollspel precis, men det är fullt spelbart, har en annorlunda värld, är MINST lika enkelt som Fading Suns och en del stycken i modulerna - som genomgången av varför i herrans namn folk går med i Onda Kulter (tm) - är guld värda.
"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus