Nekromanti Hur gammal var du?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Spridda fåordiga tankar kanske orelaterat till allt.

Rollspel är jäkligt litet, den del av rollspels hobbyn som intresserar mig, HP forumssurr och WoW är inte den sortens rollspel jag gillar så den bryr jag mig inte om. Den hobbyn jag gillar får gärna bli större, om fler spelar produceras mera (hoppas jag) och då ökar chansen att rollspel jag diggar skrivs.

Jag tycker nog att man kan lägga lite vikt på att skapa ett barn/ungdoms rollspel, finns inte så många alla är ju riktade mot gubbar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hans E Magnusson said:
Rollspel är jäkligt litet, den del av rollspels hobbyn som intresserar mig, HP forumssurr och WoW är inte den sortens rollspel jag gillar så den bryr jag mig inte om.
Tja, jag är egentligen bara intresserad av rollpersonsinlevelsefokuserade rollspel, helst i nutid eller förhållandevis hård scifimiljö. Om jag bara skulle prata om den sortens rollspel jag gillar så skulle jag med andra ord "inte bry mig om" väldigt mycket av rollspelshobbyn. Vem behöver ännu ett fantasyspel, liksom. (obs! ironi)

Jag tror på synergieffekter. Jag tror att vi vinner bordsrollspelare på att bry oss om och skapa bryggor till andra sorters rollspelare. Jag blir glad även när det skapas rollspel jag själv inte gillar, oavsett om de är skumma indie/improrollspel, fantasybordsrollspel eller fantasyMMO's.

Och framför allt tror jag att vi förlorar på att distansiera oss från de som logiskt sett borde vara de vi skulle kunna få att börja testa bordsrollspel.

Vad gäller rollspel som skrivs vågar jag nog påstå att vår nuvarande situation är beviset för att hobbyn inte behöver ha massiv köpkraft eller ha många utövare för att spel ska skrivas. Det har väl aldrig skrivits och tryckts så många olika rollspel som nu?