Re: OK låt oss snacka om det här ordentligt!
Eller hårda färdigheter med mycket slagkraft i fiktionen. "Jag hittar alltid min man" kan vara en färdighet. Lyckas spelaren så hittar han sin man, obemärkt. Inget tjafs om smyga-slag och uppmärksamhet-slag.
Eller fria färdigheter. Vill spelaren ha färdigheten lönnmörda så får hen väl ta den.
Jag gillar breda färdigheter. "Lönnmörda" skulle kunna vara en färdighet för att hitta och mörda sitt offer obemärkt.Niklas73 said:Jag både förstår det där vedertagna resonemanget men samtidigt inte. Om man skapar en lönnmördare så bör ju denne vara bra på att Skugga ergo: Ha med Skugga.
Samtidigt - vilka färdigheter är det man verkligen använder i spel, ska vi helt sonika stryka de som förmodliogen inte används så mycket? Men hur vet jag att det inte finns en grupp som bara vill skapa lönnmördare
Eller hårda färdigheter med mycket slagkraft i fiktionen. "Jag hittar alltid min man" kan vara en färdighet. Lyckas spelaren så hittar han sin man, obemärkt. Inget tjafs om smyga-slag och uppmärksamhet-slag.
Eller fria färdigheter. Vill spelaren ha färdigheten lönnmörda så får hen väl ta den.