morkbollen_UBBT
Warrior
Jag tänkte redogöra lite mer nogrannt av min rollspels historia, men insåg att det var ganska tråkigt, så jag går in på det som har förändrats istället.
Det som har varit en gemensam nämnar under alla våra rollspelsår har varit tre viktiga saker. Kampanjer, tiden mellan kampanjer och att dom aldrig slutförs. Jo, faktiskt har vi slutfört två kampanjer, men det är just bara dessa. Lite tragiskt när vi faktiskt spelat runt 7 kampanjer som alla varat en bra stund...
Så vad har förändrat? Som MrG sa så har det blivit en stor administrativ ändring. Ingen tid gör att det kräver stor planering och då folk flyttar så medför det ju också problem. Annars är det nog sättet att tänka på. Tidigare när jag skrev mina äventyr och kampanjer så fanns inte tanken bakom allt. Jag skrev vad som föll mig in och gjorde det som inspirerade mig. Ibland gick det bra, men många gånger inte så bra. Nu på senare år egentligen efter vi avslutade den femte konfluxen och började läsa lite här på forumen har vi fått upp ögonen om att man faktiskt kan "tänka" på rollspel, alltså försöka förbättra det och hitta vissa saker som underlättar och hjälper skapandet av det.
Det tråkiga som det medfört är att jag många gånger ägnar mer tid åt att tänka på rollspel än att bara skriva och spela det...lite tragiskt måste jag säga. Annars har det visserligen skapat ett mycket bättre sätt att se på rollspelandet, så nu gäller det väl bara att använda all denna nyvunna kunskap för att skapa lite bra äventyr och kampanjer. När jag ändå säger nått om att skapa äventyr så var tyckte jag tidigare att det var mycket coolare att skapa egna saker, nästan som att det var lite fult att köra färdiga saker. Dessa dumheter har jag blivit av med nu, mest för att jag verkligen inte har tid att skriva lika mycket som jag gjorde tidigare.
Det är väl som det ser ut nu. Vi är mellan kampanjer, inget verkar hända, men snart kanske vi kan börja köra igen. Hoppas det!!!
Det som har varit en gemensam nämnar under alla våra rollspelsår har varit tre viktiga saker. Kampanjer, tiden mellan kampanjer och att dom aldrig slutförs. Jo, faktiskt har vi slutfört två kampanjer, men det är just bara dessa. Lite tragiskt när vi faktiskt spelat runt 7 kampanjer som alla varat en bra stund...
Så vad har förändrat? Som MrG sa så har det blivit en stor administrativ ändring. Ingen tid gör att det kräver stor planering och då folk flyttar så medför det ju också problem. Annars är det nog sättet att tänka på. Tidigare när jag skrev mina äventyr och kampanjer så fanns inte tanken bakom allt. Jag skrev vad som föll mig in och gjorde det som inspirerade mig. Ibland gick det bra, men många gånger inte så bra. Nu på senare år egentligen efter vi avslutade den femte konfluxen och började läsa lite här på forumen har vi fått upp ögonen om att man faktiskt kan "tänka" på rollspel, alltså försöka förbättra det och hitta vissa saker som underlättar och hjälper skapandet av det.
Det tråkiga som det medfört är att jag många gånger ägnar mer tid åt att tänka på rollspel än att bara skriva och spela det...lite tragiskt måste jag säga. Annars har det visserligen skapat ett mycket bättre sätt att se på rollspelandet, så nu gäller det väl bara att använda all denna nyvunna kunskap för att skapa lite bra äventyr och kampanjer. När jag ändå säger nått om att skapa äventyr så var tyckte jag tidigare att det var mycket coolare att skapa egna saker, nästan som att det var lite fult att köra färdiga saker. Dessa dumheter har jag blivit av med nu, mest för att jag verkligen inte har tid att skriva lika mycket som jag gjorde tidigare.
Det är väl som det ser ut nu. Vi är mellan kampanjer, inget verkar hända, men snart kanske vi kan börja köra igen. Hoppas det!!!