Re: No mr. Bond, I expect you to Die!
Funderade i liknande banor, med skurkar som har information som spelarna vill åt. Vilket innebär att spelarna kan bli tvungna att lyssna på skurken innan de slår ihjäl honom/henne. Spelarna kan då bli tvungna att smickra skurken eller stå ut med skurkens förolämpningar osv... Efter att ha fått reda på var han gömt den smutsiga bomben eller prinsessan, vem/vilka hans kontakter inom myndigheterna är, eller vem som är hans överordnade i skurk hierarkin är osv. har spelarna möjlighet att ge igen för alla förolämpningar, vilket borde innebära att det blir ännu trevligare att ge honom på nöten.
Detta funkar ju dock inte på alla skurkar, men några kan man nog förlänga livet på.
Problemet är ju bara hur man ska få spelarna så de hamnar i situationen där skurken berättar om sina onda planer. Speciellt då om man vet att spelarna hellre dör än blir tillfångatagna. En möjlighet är ju att man låter spelarna få reda på att skurken gärna pratar lite för mycket och att de då förhoppningsvis inser att en möjlig lösning för deras problem är att sätta sig i en sådan situation där skurken har möjlighet att försäga sig om sina planer, kontakter osv...
Funderade i liknande banor, med skurkar som har information som spelarna vill åt. Vilket innebär att spelarna kan bli tvungna att lyssna på skurken innan de slår ihjäl honom/henne. Spelarna kan då bli tvungna att smickra skurken eller stå ut med skurkens förolämpningar osv... Efter att ha fått reda på var han gömt den smutsiga bomben eller prinsessan, vem/vilka hans kontakter inom myndigheterna är, eller vem som är hans överordnade i skurk hierarkin är osv. har spelarna möjlighet att ge igen för alla förolämpningar, vilket borde innebära att det blir ännu trevligare att ge honom på nöten.
Detta funkar ju dock inte på alla skurkar, men några kan man nog förlänga livet på.
Problemet är ju bara hur man ska få spelarna så de hamnar i situationen där skurken berättar om sina onda planer. Speciellt då om man vet att spelarna hellre dör än blir tillfångatagna. En möjlighet är ju att man låter spelarna få reda på att skurken gärna pratar lite för mycket och att de då förhoppningsvis inser att en möjlig lösning för deras problem är att sätta sig i en sådan situation där skurken har möjlighet att försäga sig om sina planer, kontakter osv...