Story Now
Story Now requires that at least one engaging issue or problematic feature of human existence be addressed in the process of role-playing. "Address" means:
* Establishing the issue's Explorative expressions in the game-world, "fixing" them into imaginary place.
* Developing the issue as a source of continued conflict, perhaps changing any number of things about it, such as which side is being taken by a given character, or providing more depth to why the antagonistic side of the issue exists at all.
* Resolving the issue through the decisions of the players of the protagonists, as well as various features and constraints of the circumstances.
Can it really be that easy? Yes, Narrativism is that easy.
Taget
härifrån.
Jag tror den är lite out-of-date, men det är verkligen så enkelt. Nästan allt annat är fluff.
Sedan lite utvik från mig. Mycket av Story now handlar om att historien verkligem handlar om spelarkaraktärerna. Det är i mitt tycke väldigt viktigt att man spelar fullt ut, att man låter skit hända, att man får val att göra och att de val man gör får betydelse och konsekvenser.
Man kan inte skydda något. Man kan inte skydda karaktären, msn kan inte skydda världen, ett scenario eller sin favvoskurk när man spelar Story now. Ibland dör superskurken odramatskt i den tredje scenen i stället för i en episk slutkonfrontation.
Och ibland faller det platt. Det händer. Och ibland till ofta blir det asbra.