Utifrån detta inlägget...
Hur behåller man känslan av att kampanjen är lång även när man kortar ner den?
Hur kan man fortfarande förmedla samma episka känsla när man står inför det slutliga avgörandet, trots att det som var tänkt som 50 spelmöten, kortades ner till 10?
Vilka delar är lämpliga/mindre lämpliga att ta bort i en kampanj?
Hur får man spelarna att känna sig färdiga med rollpersonerna och kampanjen?
Finns det bra exempel på skrivna kampanjer där det finns delar som man utan vidare skulle kunna klippa bort?
Har du klippt bort delar i en kampanj? (När blev det bra/dåligt?)
...tänker jag att det borde gå att göra långa kampanjer kortare, men hur gör man det bra?Det är en fälla! Avsluta kampanjen du håller med på först! Riktiga slut! Bättre att köra kortare kampanjer då. Men ta er till slutet och sedan starta något nytt.
Hur behåller man känslan av att kampanjen är lång även när man kortar ner den?
Hur kan man fortfarande förmedla samma episka känsla när man står inför det slutliga avgörandet, trots att det som var tänkt som 50 spelmöten, kortades ner till 10?
Vilka delar är lämpliga/mindre lämpliga att ta bort i en kampanj?
Hur får man spelarna att känna sig färdiga med rollpersonerna och kampanjen?
Finns det bra exempel på skrivna kampanjer där det finns delar som man utan vidare skulle kunna klippa bort?
Har du klippt bort delar i en kampanj? (När blev det bra/dåligt?)