Alla på mig, alla på mig...
"Risings fel alltihop! För inte kunde väl Lynx mena att:
"Alver och Dvärgars schismer och mellanhavanden med varandra är ju klassiska och inte många spel har det med i någon form""
Okej, aj AAJ! Sluta kasta stenar! Aww! Oooh! Inga kast under bältet, damen! *Bonk* Uhhh-huhhh, den där var jag inte beredd på, min herre! Ah! ah! ah! ajajajaaaah! Får jag inte ens en chans att förklara mig, kanske?
Så där ja... Nå, okej, som jag tolkade Lynx så skrev han:
"Är inte det egentligen en viss kritik mot speltillverkare som inte lyckats få ut hur diverses länder folk ogillar det andra landets folk och hur korkade de är?"
-Speltillverkarna lyckas alltså INTE få ut hur raserna ogillar varandra. Vilket han väl har rätt i. I vilka rollspel står det att alver och dvärgar tycker illa om varandra? D&D kanske (jag vet inte) men det hör väl ändå inte till vanligheterna? Jag kommer inte ihåg något DoD-material som säger att alver och dvärgar skulle ogilla varandra. Det står i vart fall inte i grundreglerna.
Att det skulle vara "klassiskt" med rasmotsättningar skulle således vara Tolkiens fel, och så tolkade jag Lynx. ---Det är klassiskt med rasmotsättningar, därför riktade han kritik mot speltillverkarna då de inte tar med detta i sina rollspel.---
Typ så. Nu säger iofs Lynx att han tycker det är vanligt med rasmotsättningar i rollspel, men jag opponerar mig.
Det är det ju inte alls.
Så blä på er, det var visst en dubbel negation. :^)
/Rising
som aldrig vet när han borde ge sig