Re: Varför Mundana borde ha fler invånare än jorden
Men det bör ändå ses som ett undantag att det råder balans i närheten av platserna.
/Poseur
Well det framgick väl typ först i och med nya alvboken att det faktiskt var på det sättet det funka. Lite lätt hintat om det i M&M med balansens lag men knappast så mycket.Jag är inte helt säker men funkar inte magin i mundana så att om man har ett område som är högmagiskt för en aspekt så har man också ett motsatsförhållande med ett område som är lågmagiskt, typ sunari och asharien?
Men det bör ändå ses som ett undantag att det råder balans i närheten av platserna.
Om konstruktörerna som ansvarar för att spelvärlden ska bli så bra som möjligt och har chansen att göra en mer realistisk och dynamisk spelvärld än tidigare så tycker åtminstone inte jag att några få spelares viljor ska stå i vägen för det. Om hela communitien däremot var emot en ändring så skulle jag kanske tänka annorlunda.Sen gällande befolkningen kan jag inte säga emot att allt inte är optimalt men min personliga åsikt är att problemet är mindre än konsekvensen (IAF för våran 8-åriga kampanj)
Alla argument som finns för att hålla mundana vid rådande siffror är inte heller optimala, men återigen tillräckliga för att undvika denna meltdown som (vi i vår kampanj IAF) man kan hamna i.
Motsäger du inte dig själv lite granna nu när du först menade att mortuach bränner byarna för att hålla befolkningen nere och nu hävdar att den ändå inte är nödvändigt då befolkningen är så låg som den är?Angående att drakarna glider runt o bränner byar så har jag inte sett något problem i det då Lumian inte är inblandade på det sättet utan på ett mer outtalat subtilt sätt. Sen har jag ändå tolkat det som ganska ovanligt att by-bränningar behövs
/Poseur