Sidd
”Bybo”
Många framgångsrika/föredragna stora spel är ju fullproppade med stridsregler och vapentabeller och magiformler tänkta för strid mm tex D&D, DoD, Mutant, Chock, Alien osv osv Även typ alla mindre varianter som släpps likaså…
Strider tar upp stor del av dessa spels spelpass.
Verkar som spelen är designade för längre/fler antal rundor/mer tid för strid så det handlar väl alltså om att göra dessa långa strider mer intressanta.
Och för oss som inte tycker de är intressanta så behöver vi hitta spelmekanik som gör det roligare-viktigare-betydelsefullare
Stridens handlingar/skeenden behöver betyda nåt praktiskt-storymässigt, då det faktiskt är en betydande viktig del av berättelsen av alla äventyr som ges ut.
Strider tar upp stor del av dessa spels spelpass.
Verkar som spelen är designade för längre/fler antal rundor/mer tid för strid så det handlar väl alltså om att göra dessa långa strider mer intressanta.
Och för oss som inte tycker de är intressanta så behöver vi hitta spelmekanik som gör det roligare-viktigare-betydelsefullare
Stridens handlingar/skeenden behöver betyda nåt praktiskt-storymässigt, då det faktiskt är en betydande viktig del av berättelsen av alla äventyr som ges ut.