Men sådär tycker ju jag att många på det här forumet diskuterar...Übereil said:
Det var lite det som var Schopenhauers poäng.Cissi said:Men sådär tycker ju jag att många på det här forumet diskuterar...
Argh. Den där körde Ubereil på mig varpå jag gick upp i linningen och fick mig själv bannad sist. <.<chryckan said:Klart man kan vinna en diskussion på nätet. Det är enkelt, allt man behööver göra är att följa den här taktiken.
Reductio ad Hitlerum
Vet du vem som också körde med den taktiken? Hitler.chryckan said:Klart man kan vinna en diskussion på nätet. Det är enkelt, allt man behööver göra är att följa den här taktiken.
Reductio ad Hitlerum
Jag tycker den är så elak mot förståndshandikappade. Jag vet ju att det är roligt för att det är fräckt men när man hört det hundra gånger så blir den bara elak för då är humorn liksom urvaskad.chrull said:
Ibland när jag bråkar med någon på internet tänker jag på den här. Sen funderar jag allvarligt på om jag skulle brytt mig om att ta den pågående diskussionen AFK eller inte.
Sen fortsätter jag oftast att bråka.
Precis så är det, sen kan man ju försöka bränna ut sin motståndare så att den lämnar debatten eller tvinga den med retoriska knep att lämna för att den gör bort sig. Det innebär nödvändigtvis inte att man "vinner" publiken utan att man vinner utrymmet att sen föra fram sina åsikter utan motståndare närvarande.Troberg said:Man inser att det är en åskådarsport.
Lika lite som två partiledare förväntar sig att motståndaren i en debatt ska säga "Ja, det har du rätt i. Får jag byta till ditt parti?" så kan man vänta sig att faktiskt övertyga den engagerade motparten.
Däremot så kan man övertyga delar av publiken med bra argument i ordfäktningen.
Man vinner utrymmet, och den publik som kvarstår efter 30 vändor av "du är dum" kontrat av "nä du är dum" mellan två kontrahenter.Cassius said:Det innebär nödvändigtvis inte att man "vinner" publiken utan att man vinner utrymmet att sen föra fram sina åsikter utan motståndare närvarande.
Och då tänker jag på de basketspelare som simulerade förståndshandikapp för att kunna vinna guld i handikapp-OS.chrull said:Ibland när jag bråkar med någon på internet tänker jag på den här.
Vad betyder "vinna" för dig?Max Raven said:Tänkte på det här igår - hur vinner man en diskussion på internet? Går det att göra?
Det kan de visst vara, hela Flashback fungerar på de sättet och där kan man ha trådar med flera tusentals läser där man rasistmobben har bränt ut.Magnus Seter said:Man vinner utrymmet, och den publik som kvarstår efter 30 vändor av "du är dum" kontrat av "nä du är dum" mellan två kontrahenter.Cassius said:Det innebär nödvändigtvis inte att man "vinner" publiken utan att man vinner utrymmet att sen föra fram sina åsikter utan motståndare närvarande.
Vilket troligen är ingen publik alls, tror jag. Så det utrymmet är nog inte så mycket värt, egentligen.
/Magnus
Jag tycker att det var så jäkla coolt! Det visar att samhället har kommit till en punkt där stigmat av ett förståndshandikapp är mindre än stigmat att förlora i en sport. Det är effing progress!Magnus Seter said:Och då tänker jag på de basketspelare som simulerade förståndshandikapp för att kunna vinna guld i handikapp-OS.chrull said:Ibland när jag bråkar med någon på internet tänker jag på den här.
Vilket å ena sidan är helt sjukt, men också å andra sidan helt förståndshandikappat, så de kanske kvalade in i alla fall?
Nu är du dum!Magnus Seter said:Man vinner utrymmet, och den publik som kvarstår efter 30 vändor av "du är dum" kontrat av "nä du är dum" mellan två kontrahenter.Cassius said:Det innebär nödvändigtvis inte att man "vinner" publiken utan att man vinner utrymmet att sen föra fram sina åsikter utan motståndare närvarande.
Vilket troligen är ingen publik alls, tror jag. Så det utrymmet är nog inte så mycket värt, egentligen.
Du kan vara dum!Troberg said:Nu är du dum!Magnus Seter said:Man vinner utrymmet, och den publik som kvarstår efter 30 vändor av "du är dum" kontrat av "nä du är dum" mellan två kontrahenter.Cassius said:Det innebär nödvändigtvis inte att man "vinner" publiken utan att man vinner utrymmet att sen föra fram sina åsikter utan motståndare närvarande.