Jag tycker att varulvsspel är kul, men jag upplever också att det mest är lite av ett lotteri. Alltså att om man inte gör några allvarliga misstag så är det mest slumpen som avgör. När man hittar en ulv så tror jag att det i mer än 50% av fallen är på grund av någonting som inte har att göra med att personen är ulv. Något som man lika gärna hade kunnat göra om man är bybo. Ofta kan man ha ett jättebra case och ha grävt ordentligt och analyserat en spelares spel och så visar det sig vara en bybo.
Det hela varierar såklart beroende på koncept, och jag gillar nog spel med lite mer mekanik som man kan ta ställning till, då jag upplever att det är hart när omöjligt att hitta ulvar baserat på beteende. Jag tror att man lurar sig själv rätt mycket när man hänger en ulv att man identifierade det ulviga beteendet, men det kan ju lika gärna vara slumpen.
Eller? Vad säger ni?
Det hela varierar såklart beroende på koncept, och jag gillar nog spel med lite mer mekanik som man kan ta ställning till, då jag upplever att det är hart när omöjligt att hitta ulvar baserat på beteende. Jag tror att man lurar sig själv rätt mycket när man hänger en ulv att man identifierade det ulviga beteendet, men det kan ju lika gärna vara slumpen.
Eller? Vad säger ni?