Jag är lite deppig för tillfället eftersom jag är så pepp på att spela rollspel och har hur mycket tid i världen, men ingen att spela med. Här i Örebro har jag några få gamla kompisar och de har inte tid att spela alls. Att ragga via WRNU går inte heller, för ingen har tid att spela med mig*. Och det är inte första gången jag har detta problem. När jag bodde i Karlskoga hade jag samma svårigheter med att få till spel. Det var alltid jag som måste ringa runt till tio pers för att få fyra-fem som ville spela, varav två-tre faktiskt dyker upp. Det här har tidigare ofta fått mig att lämna forumet under många månader, eftersom det bara är frustrerande att sitta och skriva om rollspel utan att få spela. Och såklart, när jag slutar att ringa runt till folk så är det aldrig någon som ringer mig om att spela rollspel. Jag kanske bara är väldigt tråkig att spela med? Eller så är det så att ingen prioriterar rollspel?
Så jag är intresserad av hur andra har det. Spelar ni ofta? Ringer folk till er och vill spela eller måste ni dra ihop folk varje gång? Har ni det till och med så bra att ni kan spela regelbundet (detta har jag aldrig lyckats åstadkomma under femton års rollspelskarriär)?
* Det här är inte en gnälltråd på dem, såklart. Inga ursäkter behövs.
Så jag är intresserad av hur andra har det. Spelar ni ofta? Ringer folk till er och vill spela eller måste ni dra ihop folk varje gång? Har ni det till och med så bra att ni kan spela regelbundet (detta har jag aldrig lyckats åstadkomma under femton års rollspelskarriär)?
* Det här är inte en gnälltråd på dem, såklart. Inga ursäkter behövs.