Ulfgeir
Swashbuckler
I nuläget spelar jag varannan fredag. Kan spela lite på söndagarna i samma vecka med om jag vill, men den kampanjen som körs där är inte så lockande för närvarande.
/Ulfgeir
/Ulfgeir
Samma här! Men en del föredrar fylla framför rollspel och det är tillräckligt svårt att hitta dagar som fungerar redan som det är för de flesta grupper jag är med och spelar/spelleder i, just förutom en där det alltid är Måndagar och där fungerar det bra.Korpa said:Jag har upptäckt att min syn på regelbundet rollspel inte är som alla andras, om jag är med i en grupp som spelar varannan söndag eller något annat regelbundet så ser jag det som att jag lovar att vara med om jag inte blir sjuk eller något annat som inte går att påverka själv, men det är jag ofta ensam om.
Har för mig att du hängde i Schweitz ett tag, va? Hur är din franska? Fransoserna har en stor samlingssida för folk som vill spela med varandra över nätet, med nya kampanjer och oneshots som startar typ varje vecka, verkar det som. Jag har nyligen hittat den, men funderar på att pröva. Jag behöver öva min franska och det här vore ju ett ypperligt sätt att göra det på. Här är sidan: http://jdrvirtuel.azureforum.com/Grog said:Alternativ 1 ar for langt borta, och att spela via internet vet jag inte hur man far till. Finns det nagon bra trad om det?
Wow, tack Genesis! De delar mycket regler etc via dropbox. För att undvika upphovsrättproblem är reglerna i princip korta sammanfattningar av regelböckerna, men jag fàr intrycket att man bör ha/känna till orginalreglerna. De delar även stämningsmusik och bakgrundsljud. De verkar mest spela via TeamSpeak3, men dà fattar inte jag hur GM dirigerar när ljudfilerna ska spela, handouts etc?Genesis said:Har för mig att du hängde i Schweitz ett tag, va? Hur är din franska? Fransoserna har en stor samlingssida för folk som vill spela med varandra över nätet, med nya kampanjer och oneshots som startar typ varje vecka, verkar det som. Jag har nyligen hittat den, men funderar på att pröva. Jag behöver öva min franska och det här vore ju ett ypperligt sätt att göra det på. Här är sidan: http://jdrvirtuel.azureforum.com/Grog said:Alternativ 1 ar for langt borta, och att spela via internet vet jag inte hur man far till. Finns det nagon bra trad om det?