Nekromanti Hur raggar man upp rollspelstjejer?

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Stilla funderingar

Tja, jag vet inte om jag är så jäkla promiskuös, elelr för all del om jag skulle kalla det jag gör för att"stoltsera". Flirtig som tusan, dock... Min brist på sexuell impulskontroll är snarare något jag lärt mig att inte skämmas över än något som gör mig stolt.

Men nej, du har helt rätt. Jag har aldrig levt i ett flerårigt celibat. Jag vet bara att jag har mycket roligare sexuellt på egen hand än vad jag har med en medioker älskare eller älskarinna. Kanske är det bara jag som är grym på solotango? :p
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Konstigt. Jag kan ställa upp en hel skolklass hetero och bi singeltjejer som är beredda att gå ed på att detsamma gäller för killar.
Det gör det. Jag är en av dem.

Det finns ett gammalt ordspråk: "Ensamma män går ut på krogen för att träffa Den Rätta. Ensamma kvinnor sitter hemma och väntar på att Den Rätte ska knacka på dörren. De träffas aldrig."

Det är till två tredjedelar rätt, skulle jag tro, vilket är bättre än de flesta ordspråk.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag har personligen inte haft så tur med rollspelstjejer
Men de har varit mer riktiga i huvudet i alla fall, o du eviga singel.

Jag har förstås inte haft så tur med dem heller...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Vänta lite nu...?

Det förklarar i alla fall varför det är svårt att ragga upp rollspelstjejer.
I synnerhet som de två undantagen jag räknade upp är gifta. :gremwink:
Men faktum är att jag inte tror att jag stött på någon som sagt sig vara renodlat lesbisk här, så den teorin håller inte.

(Enligt Elin är dessutom Xhakhal "Asexuell. Tror vi. Kanske." Jaha...)

Erik, hoppar till slutledningar
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Vänta lite nu...?

Jag lovar att det låter likadant på forumen hos skogshuggare.nu, bowling.nu och ridlärare.nu.

Vill man ragga tjejer så borde man kanske hålla på med en hobby där heterokvoten är högre...

---

/Rising
skulle garanterat lurka på skogshuggare.nu-forumet om det funnits.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,998
Location
Rissne
Re: Stilla funderingar

Men nej, du har helt rätt. Jag har aldrig levt i ett flerårigt celibat. Jag vet bara att jag har mycket roligare sexuellt på egen hand än vad jag har med en medioker älskare eller älskarinna. Kanske är det bara jag som är grym på solotango? :p
Mja, högerhandsblues är hemskt trevligt - men som sagt, det blir lite enahanda. Det spelar ingen roll hur gott pizza är, jag kan äta pizza några veckor men fasen - efter ett tag blir man less och vill gärna äta makaroner med köttbullar (som är hemskt tråkigt, och inte lika gott som spaghetti med köttfärssås, men åtminstone innebär omväxling)...

//Krank, som tycker om att koppla mat till sex, fast inte bokstavligt
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Vavva presenterar lösningen

*gör en menande gest mot kattutställningarna igen*

Deras riksorganisation heter nästan som vår (SVERAK/SVEROK, what's the difference?), det vimlar av singla heterotjejer och det enda man behöver göra är att gilla katter. Vad faen väntar ni på?!

Och ja, det finns rollspelare bland dem också... :gremwink:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
SVERAK! [nOTinOT]

SVERAK hade typ världens bästa symbol; det var liksom ett tvådelat katthuvud i gult och svart. Tillsammans med namnet (smaka på det "SVERAK!") gav det associationer till ett gäng skurkar, som SPECTRE eller HYDRA eller så. :gremsmile:

Erik
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,684
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Vavva presenterar lösningen

Bah. Jag tyckte att den uppenbara lösningen var att killarna skulle sluta tro sig vara hetro och satsa på varandra istället.

<font size="1">Och satsa var bara ett olyckligt ordval...</font size>
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Pizza och saffranshonung

Jag väljer själv att variera innehållet på min pizza och krydda upp den med lite chili, men jag ser absolut din poäng... Eftersom det var huvudargumentet jag och min sambo använde när vi var tvugna att förklara varför vi ville ha ett öppet förhållande så kan jag liksom inte annat än förstå dig. :p

//Alva - som bara kopplar ihop sex och mat om maten är saffranshonung


P.s. Min sambo är en bisexuell rollspelskille som inte är alltför oäven. *leker kontaktannons* D.s.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,684
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Vavva presenterar lösningen

Man tänker att man är hetro, sedan visar det sig att man har fel/inte längre är det för att man just råkat tända på/bli kär i någon av samma kön.

Eller så tror man att man är hetro för att man aldrig riktigt tänkt igenom det.

Eller så vill man tro att man är hetro för att det är tabu att inte vara det.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Vavva presenterar lösningen

Ok, men om man känner sig äcklad av att tänka på män i en sexuell situation (alltså jag menar kräkframkallande äcklad). Så kan man väl anta att man är hetero utan särskilt stor eftertanke eller hur?

Om så är fallet så är jag nog trygg i min heterosexualitet.

Jag menar givetvis ingenting illa mot män överlag, men bara tanken på att se en man (vilken man som helst) naken får magen min att slå bakut. Sorry fellas, but you will never be my :tekopp: (har ALLTID velat använda den "smileyn").
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Vavva presenterar lösningen

Hello, GAY now!
Willow Rosenberg, nördsexobjekt

Jag var ganska säker på att jag var heterosexuell tills upp i ganska hög ålder. Först tänkte jag knappt på det. Senare noterade jag att jag tyckte det var sexig med folk av samma kön, men jag trodde inte jag var bög, för det stod i sexualundervisningshäftet att enstaka homosexuella fantasier var fullt normala och det betydde inte att man var bög...

Sedan fick jag internet, började kolla in bögporr, träffade en kille, blev kär, kom ut, flyttade ihop, flyttade isär... ja, typ.

Men det är alls inget konstigt att man tänker att man är en sexuell läggning som man inte är, i synnerhet heterosexuell, eftersom det liksom är defaulten.

Erik, eldunderstöd Elin
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,684
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Vavva presenterar lösningen

Då tror jag att du har issus på något sätt om du känner dig så pass äcklad. Jag vet inte om det är friskt att bli så grotseskt äcklad av en människa som påkar vara naken och sexuell liksom. Det är rätt vanligt.

Men hetro kan du säkert vara.
 
Top