Nekromanti Hur ser eran arbetshörna/spelhörna ut ?

KamiFisk

Hero
Kul med en tråd om hur det ser ut hemma hos folk.
Stationära datorn ritar jag på. Netbooken används till allt annat. Datorn på övre hyllan är en server.

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har två delar; en för TV-tittande och spelande, och en för jobb och datorspelande.

Datorhörnan

Som synes har jag bokhyllor bakom mig med skrivare, surroundhögtalare och diverse datortillbehör (hårddiskar, joystick, USB-konferensmikrofon) samt min server (längst nere vid golvet). Och böcker. Och filmer. etc.

Min stationära med ordentlig skärm gör jag allting med - surfar och skriver och jobbar och spelar. Ubuntu när jag kan, Windows 7 när jag måste.

Ritplattan kopplas in när den behövs.

Netbooken används som en "andra skärm", främst för IRC (som jag också kör MSN/ICQ genom). Den är kopplad via wifi och Synergy så att jag använder samma tangentbord/mus till båda datorerna.

Bredvid den ligger min mobiltelefon och min ipod touch; på senare tid har även min nya Nook Color legat där i närheten för att jag enkelt ska kunna komma åt den och experimentera med den när det behövs. (det är alltså grejen som ser ut som en filofax...

De flesta kablar har jag fått upp från golvet; det som är kvar är de som går till servern och högtalarna som måste snyggas till lite.

Tv/tv-spelshyllan

Här ses min TV, mina spelkonsoller (xbox, xbox 360, ps2, gamecube), min tv-box och min WD TV HD Live som jag strömmar video till TV'n med. Allt är ihopkopplat, såklart.

(Och japp, jag har trummor och gitarrer - och mikrofon - till rock band också...)

Mot motsatta väggen mot tv-spelshyllan står en soffa med bord.

Så, det är mitt nördiga arbets/spelvardagsrum =)

Paxen

Veteran
Rolig tråd. Alltid lika spännande att få lite insikt i andra människors boende.
[Kvalitén på bilderna är inte den bästa då jag bara har tillgång till min iPhone 3 just nu]

Bild 1
Föreställer mitt skrivbord med alla prylar. Till vänster ser ni mina två radioapparater. En scanner och en mottagare. Ja, jag är radioamatör. Hade en jättefin polisradio tidigare, men i och med Rakel så har den blivit lite överflödig. Den bärbara datorn ovanför scannern använder jag bara för QRZ databasen när jag försöker spåra mottagna signaler. Pratade nyss med en Kanadensare =)

Bild 2
Lite mer detaljer av radioutrustningen. Har en större modell hos min föräldrar som jag ska börja fjärrstyra. Dom bor på landet, tomt rätt högt placerad. På tomten har dom några riktigt höga träd som jag ska slänga upp en vertikalantenn på. Blir riktigt nice.

Bild 3
Följer upp kranks bildserie och visar min spelhörna också. Nu syns inte konsolerna då dom är gömda, men det är PS3, PS2, PS, X-box, X-box 360 och Nintendo [8-bit].

!Paxen

Swashbuckler
då jag håller på och flyttar så skulle min datorplats se ut som laptop på soffbordet... I bakgrunden en massa flyttlådor och.. hrrm, andra saker.. *flyttar på fuck-swing*

Näe, men ärligt, vänta en vecka så kanske jag har en riktig planering

Rickard

Urverk speldesign
Giladi said:
Bild 3
Följer upp kranks bildserie och visar min spelhörna också. Nu syns inte konsolerna då dom är gömda, men det är PS3, PS2, PS, X-box, X-box 360 och Nintendo [8-bit].
Jävligt schysst lägenhet.

/Han som gillar när det är öppet

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Har ingen arbetshörna att tala om. Spelhörnan ser ut såhär:

//EvilSpook