zonk
muterad
Utmaningar kan ju vara så mycket. Det kan vara bångstyriga SLP som man måste manövrera eller muta, det kan vara glasklot med juveler och odöda ormar i, det kan vara ett gåtpussel med ett dumt svar, det kan vara ett befäst hus på en slänt i ett skogsbryn, där rövare fångat en gammal magiker, och tusen andra saker. Jag har haft många angreppsvinklar och tankar om hur man bäst skapar nåt för RPna att ta sig an. Från att bara bygga något för att det är roligt, till att kika på hur kul OSR-utmaningar funkar, till att improvisera i stunden. Resultatet blir högst varierande och det känns ofta ganska oväntat vad som resonerar med spelarna. Utöver någon slags tanke om att lämna öppet för alla möjliga lösningar, och att bejaka vad spelarna hittar på, vet jag inte om jag hittat några riktigt bra tumregler.
Hur gör ni? Det ska sägas att jag mestadels spelar ganska traddiga spel, men förslag från andra idétraditioner är mycket välkomna!
Hur gör ni? Det ska sägas att jag mestadels spelar ganska traddiga spel, men förslag från andra idétraditioner är mycket välkomna!