solvebring
Superhero
Ja, själv har jag inte haft någon på ett bra tag nu och har därav inte spelat på ett tag. Tror det var det som fick mig att minnas tillbaka på de tio år som varit med blandade grupper som kommit, gått och förrändrats genom åren.
Vidare från det kom jag att minnas alla de personer jag spelat med, deras olika sätt och beteenden, rolltolkningar, tycken, smak osv.
Därav kom jag att tänka på vilka jag helst spelar med och vad jag tycker är bra folk att just spela med - hur jag vill att en grupp helst ska vara.
Läs här om du undrar hur den gruppen skulle se ut:
Till saken...
Hur skulle din spelgrupp vara om du fick precis som du ville?
Vidare från det kom jag att minnas alla de personer jag spelat med, deras olika sätt och beteenden, rolltolkningar, tycken, smak osv.
Därav kom jag att tänka på vilka jag helst spelar med och vad jag tycker är bra folk att just spela med - hur jag vill att en grupp helst ska vara.
Läs här om du undrar hur den gruppen skulle se ut:
Jag vill ha en spelgrupp som först och främst är seriösa och hängivna spelet under spelsessionen. Jag vill att det är bra fokus på spelet, inte så mycket off. Däremot vill jag också ha folk som kan bryta, ta en paus, sträcka på sig, röka, ta pisspaus osv. En grupp som kan dela upp tiden och fokusera på det som är aktuellt; nu spelar vi sedan tar vi en break. Spel är spel och paus är paus. Förövrigt vill jag spela med folk som spelar seriöst; som går in för spelet, berättelsen, rollpersonen och dylika. Jag har svårt för dem som spelar för att driva med de olika bitarna. Ja, jag har förr haft med somliga mycket oseriösa spelare; spelare som inte ens kan välja ett namn till sin rollperson utan att med det försöka åstadkomma någon billig vits. Däremot vill jag ha en spelgrupp där man, vid rätta tillfället, kan dela skratt och komedi. Garv till tårar och magont får gärna förekomma, men det ska platsa med spelsituationen. Jag vill ha en avslappnad grupp som är "lagom", balanserad. Inte för mycket eller för lite av något. Varierad ska den vara också och kunna spela alltifrån fantasy till såpopera a la 90-tal, trad liksom indie. Fast de får gärna tycka mer om rollgestaltning och berättande än värden, monsterböcker, strid och dylika.
Kort och gott: Seriös, positiv, energisk, lättsam och varierad.
Kort och gott: Seriös, positiv, energisk, lättsam och varierad.
Hur skulle din spelgrupp vara om du fick precis som du ville?