Nekromanti Hur skulle din tatuering se ut ?

magoo

Hero
Jag skulle vilja ha en liten blå sköldpadda, som mohikanerna har i Den Siste Mohikanen. Fast jag är inget fan av tatueringar, de flesta jag har sett tycker jag är rätt fula.

Gismya

Veteran
Fungerande streckkod i nacken

Som självklart då man drar den tar upp mitt personnummer. Lite som en satir på kontrollsamhället, samtidigt för att göra snabbare för mig själv då regeringen inför det obligatoriskt för alla

/Gismya - Piratpartist, javisst :gremsmile:

G

Guest

Guest
Re: Fungerande streckkod i nacken

Gör det inte, det kommer att se ut som en svart fläck i nacken när du blir äldre... Iofs har jag sett toksnygga streckkodstatueringar, men jag har sett ett par som blivit riktigt fula med åren....

Ett tips!

Lorindor

Veteran
Om jag skulle tatuera mig (inte för att jag någonsin skulle göra det, jag är fobiskt rädd för nålar) så skulle det förmodligen va en sån där grön extralivssvamp från Super Mario, kanske nånstans på armen. Då skulle jag aldrig behöva vara rädd för dödliga faror, jag har ju alltid en andra chans! :gremwink:

En pixelerad bild av Mega Man skulle också va grymt.

- Lorindor, hardcore gamer.

G

Guest

Guest
Jag har planer på att tatuera en romersk örn på endera bröstkorgen eller undersidan av vänsterarmen. Gäller bara att få ändan ur vagnen, och pengar i pungen...

Marukusu

Hero
Don't mention the eagle!

"Jag har planer på att tatuera en romersk örn på endera bröstkorgen eller undersidan av vänsterarmen."

Med ett solkors i klorna, kanske?
Du får vara beredd på lite antinazistiska reaktioner från omgivningen med en dylik en örntatuering på kroppen. Hitler var ju ett stort fan av romarriket.

-Danne, appropå.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Ingen som vill ha en...

...goatse runt naveln?
Tack, men nej tack....
Tror bestämmt att min navel skulle klara sig alldeles utmärkt utan en sådan grej tatuerad runt den

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Don't mention the eagle!

Om det finns en SPQR-skylt på rätt ställe istf solkors så ser det romar-romerskt ut, inte tysk-romerskt eller napoleon-romerskt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Min tatuering skulle vara en dåligt tecknad penis.

Den skulle sitta i pannan.

Framförallt skulle den sitta i pannan på någon annan person.

Troberg

Sinister eater
Vem då? [NT]

Låt mig gissa, den första som ställer frågan...

Marukusu

Hero
Re: Don't mention the eagle!

"Om det finns en SPQR-skylt på rätt ställe istf solkors så ser det romar-romerskt ut, inte tysk-romerskt eller napoleon-romerskt."

...men på en skala, hur många average Svenssons känner till förkortningen SPQR's betydelse, eller den romerska örnen i symbolik annat än i nazistiska sammanhang?

Men, men. Vill han ha örnen så ska han väl få den.

-Danne, aim not to interfere.