Ja hur gör du det praktiskt runt omkring själv gör jag så här:
* I vardagsrummet i soffan, bort med jobbiga kök
* med ett litet bord till spelarna (för tärningar) och ett ganska stort bord vid sidan om med minna papper och regler.
* Med mindmaps
* med rejält med utryme för rörelser... sitter väldigt sällan still gillar att kunna röra fysiskt vid mina spelare
På mitt sl bord ligger alltid:
* Några listor med namn som inte använts än
* en mapp med bilder osm kan komma till användning
* grundregelboken nästan aldrig nåt annat
* nästan aldrig specielt mycket anteckningar om äventyret en hel kampanj kan ganska ofta stå på en halv a4 sida. Däremot många resurser i form av platser och personer som används när det behövs...
* Ibland nån enkel skissartad karta (om fantasy) annars en "travel guide" över området.
* MASSOR MED COLA
And
* I vardagsrummet i soffan, bort med jobbiga kök
* med ett litet bord till spelarna (för tärningar) och ett ganska stort bord vid sidan om med minna papper och regler.
* Med mindmaps
* med rejält med utryme för rörelser... sitter väldigt sällan still gillar att kunna röra fysiskt vid mina spelare
På mitt sl bord ligger alltid:
* Några listor med namn som inte använts än
* en mapp med bilder osm kan komma till användning
* grundregelboken nästan aldrig nåt annat
* nästan aldrig specielt mycket anteckningar om äventyret en hel kampanj kan ganska ofta stå på en halv a4 sida. Däremot många resurser i form av platser och personer som används när det behövs...
* Ibland nån enkel skissartad karta (om fantasy) annars en "travel guide" över området.
* MASSOR MED COLA
And