Re: Liten förklaring
Eftersom det under lång tid varit helt OK att skriva t.ex. sånt som att vampirespelare är deprimerade och låtsasintellektuella och borde skjutas med hagelgevär
Okej. Jag har inte följt debatten och kan därför inte uttala mig i konkreta ordalag, men om det du säger är sant så är det förstås tråkigt. Å andra sidan rör det sig knappast om direkta personangrepp, utan snarare vaga generaliseringar riktade mot en stor och flytande grupp (Jag själv spelar t.ex. Vampire med regelbundenhet, och känner ingen som helst ilska mot And efter det du sagt. och, just for the record, jag tycker inte heller att Vampire är skräck, på samma sätt som jag inte tycker att "Wall street RPG- bygg ett affärsimperium", är skräck.)
så är det svårt att låta bli att gå till motangrepp när det återigen dyker upp ett inlägg som enbart har till syfte att störa folk.
Öhhh, nu hänger jag inte riktigt med här. Hade inlägget "Hur spelleder du??" till syfte att störa folk? I sådana fall har jag nog missat det, och kanske t.o.m. bidragit till störningen litegrann, eftersom jag svarat på inlägget i tron att det var ett fullständigt sunt diskussionsinlägg om spelledarvanor.
Skulle någon mer än and känna sig drabbade av mitt inlägg, trots att det hade rubriken “Svar till and” så kan jag bara beklaga och be om ursäkt.
Men du förstår inte. Jag känner mig inte ett dugg drabbad, jag *försvarar And*. Nu tror jag säkert att And är fullt kapabel att försvara sig själv, men det tände till, och jag har svårt att lämna en debatt. Angående huruvida han förtjänar försvar kan jag heller inte uttala mig, men om ni båda är ansvariga för lika grova förseelser, så borde ni båda fortsätta eran inbördes diskussion privat för att bespara resten av forumet den.
Svårt att göra när jag varken vet var han bor eller vad han heter, han har ju valt att vara anonym. Jag har inga problem att diskutera saker mellan fyra ögon eller per telefon så det är lugnt om du eller and vill höra av er.
Du tittar på menyn här ovan, klickar på "Kontrollpanel", klickar på "Skicka ett meddelande" under "brevlåda", skriver "And" i raden "Användarnamn", skriver det du vill ha sagt i fönstret "Ämne", and there you go.