Basenanji
Postd20modernist
I en tävling som Paizo arrangerar så finns det med en uppgift att göra en rollperson delvis utifrån ett porträtt. Gör en rollperson från den här samlingen porträtt
När jag sedan såg vilka de amerikanska tävlingsdeltagarna hade valt ut blev jag förvånad av att det var så många som valde samma porträtt (10, 12 och 25 var poppis).
Jag tycker tex att porträtt 1, 3, 8, 19, 20, 22 och 26 var betydligt intressantare än de som tävlingsdeltagarna valde. Men varför?
Så nu undrar jag:
Om ni fick välja ett porträtt ur den där samlingen, vilket skulle ni välja och vad är det med det porträttet som ni går igång på?
När jag sedan såg vilka de amerikanska tävlingsdeltagarna hade valt ut blev jag förvånad av att det var så många som valde samma porträtt (10, 12 och 25 var poppis).
Jag tycker tex att porträtt 1, 3, 8, 19, 20, 22 och 26 var betydligt intressantare än de som tävlingsdeltagarna valde. Men varför?
Så nu undrar jag:
Om ni fick välja ett porträtt ur den där samlingen, vilket skulle ni välja och vad är det med det porträttet som ni går igång på?
Jag gillar avskalade porträtt som inte är så fantasifullt målade. De ska vara enkla och helst avbilda en person så att denne inte är så lätt att avläsa. Porträttet på den äldre mannen skulle kunna vara en krigare, en trollkarl eller en misstänksam jägare. Jag gillar det av den anledningen att interaktionen med spelarnas rollpersoner förhoppningsvis inte blir lika enkel och förutsägbar. Spelarna får undra mer helt enkelt, vilket jag tycker höjer intensiteten runt spelbordet.