Vad är det för märkliga tjuvar som lyckas stjäla mithrilrustningar men inte kan dyrka lås? O__oobak;n65201 said:Mina spelare vägrar konsekvent att sova i sovsal eller rum utan nyckel, eftersom jag alltid skickar tjuvar på dem som snor deras mithrilrustningar och trollstavar.
Jag hade nog tyckt att när rollpersonerna hellre sover i skogen än på ett världshus så får man kanske lugna ner sig lite med att skicka tjuvar på dem...obak;n65201 said:Mina spelare vägrar konsekvent att sova i sovsal eller rum utan nyckel, eftersom jag alltid skickar tjuvar på dem som snor deras mithrilrustningar och trollstavar. Finns inga låsbara rum så sover de i skogen, bryter sig in på en ödecård eller så rånmördar de en familj och sover i deras sängar efter att de animerat deras lim till zombies och låter dom äta upp varandra eller använder dom som mobila knivställ.
Inte. Som det heter, "för värdesaker ansvaras ej" och "töm rummet innan tjuven gör det".Evokee;n65170 said:Känns lite high tech. Betalar man pant för sin nyckel? Hur vågar man annars lägga saker på rummet?
Att bära en helrustning av mithril, ett koger fullt av trollstavar och tillräckligt med guld för att sänka ett mindre handelsfartyg öppet utan att investera i åtminstone en paviljong och ett band soldater är väl ungefär lika smart som att internationella ferarriklubben bestämmer sig för att köra sitt möte i San Pedro, Honduras.Übereil;n65260 said:Jag hade nog tyckt att när rollpersonerna hellre sover i skogen än på ett världshus så får man kanske lugna ner sig lite med att skicka tjuvar på dem...
(För övrigt borde de kunna sätta upp vakter i världshuset likväl som i skogen.)
Übereil
Eller så får det samma effekt som när svenskt kavalleri under 30-åriga kriget stormade numerärt överlägsna trupper. Det här är personer som går runt i helrustning av mithril, har ett koger fullt av trollstavar och som fått tag på tillräckligt med guld för att sänka ett mindre handelsfartyg - att riskera att få dem efter sig för att man rånat dem kanske inte är värt risken.obak;n65605 said:Att bära en helrustning av mithril, ett koger fullt av trollstavar och tillräckligt med guld för att sänka ett mindre handelsfartyg öppet utan att investera i åtminstone en paviljong och ett band soldater är väl ungefär lika smart som att internationella ferarriklubben bestämmer sig för att köra sitt möte i San Pedro, Honduras.
Jätteintressant fråga, tänkte precis samma sak när den här tråden dök upp. Hur nyttig är låsdyrkning egentligen? Klart borde ju vara att i själva låsdyrkandet ingår att tex. medelst ståltråd eller motsvarande öppna haspar utifrån och givetvis att verktyget i fråga ingår i begreppet dyrksats.Brynhold;n65633 said:Med take på hur dyrt det är med lås, vart används i så fall dessa normalt sett, hellre än vakter (om nu vakter är billigare)? Är det fängelsehålor, skattkammare, handelsförråd, kistor, rika/medelklass stadshus, arbetsplatser? Används de i kombination med en vaktstyrka?
Anledningen till att jag blev å undra lite är, när får man i så fall användning av låsdyrkning, och hur svårt är det egentligen att dyrka ett lås?
Har personligen alltid kört att lås är rätt vanligt, men man kanske skulle ändra lite på det, om det inte gör dyrkning helt onödigt.
låsdyrkning är ju lätt Mundanas mest essentiella färdighet...ett ord: kyskhetsbältenBrynhold;n65633 said:Med take på hur dyrt det är med lås, vart används i så fall dessa normalt sett, hellre än vakter (om nu vakter är billigare)? Är det fängelsehålor, skattkammare, handelsförråd, kistor, rika/medelklass stadshus, arbetsplatser? Används de i kombination med en vaktstyrka?
Anledningen till att jag blev å undra lite är, när får man i så fall användning av låsdyrkning, och hur svårt är det egentligen att dyrka ett lås?
Har personligen alltid kört att lås är rätt vanligt, men man kanske skulle ändra lite på det, om det inte gör dyrkning helt onödigt.
Sant : ) allt pilskjutande i världen har noll värde i jämförelseYmir;n65710 said:låsdyrkning är ju lätt Mundanas mest essentiella färdighet...ett ord: kyskhetsbälten