Hur viktig är "inomhuskartan" för er när ni spelar? Räcker det med att den är en "klassisk" tidig blåvit Dnd utan några detaljer eller skall de vara mer åt det detaljerade hållet som Äventyrsspel hade i vissa produkter?
Jag ogillar kartor och ser dem helst inte vid mitt spelbord alls, eller i rollspelsprodukter jag införskaffar.
EDIT: Alltså, jag gillar kartor. Men inte i rollspel.
Äh, jag tycker mest att de är i vägen. De etablerar saker som inte är en del av vad spelet handlar om, i onödig detalj. Så vill jag dra till skogs och det finns ingen skog på kartan så är det kört.Nyfiken fråga, vad får dig att inte gilla kartor i rollspel? Jag antar att det finns en spännande förklaring där bakom som kan ge fler perspektiv på frågan![]()
Kartan som visar insidan av en byggnad av något slag. Byggnaden kan vara allt från kryphål till värdshuset.Utveckla gärna vad du menar med inomhuskartan .Menar du typ beskrivningen över tex en byggnad i ett äventyr , typ en karta över insidan på värdshuset glada galten osv ?
Begränsningar kan ju också föda kreativitet. Jag kanske borde ge kartor en ny chans?
Typiskt perfekt karta.
Precis så. En komplex dungeon utan karta blir mycket:Om det är beskrivningar av typen "rummet har 8 dörrar..." så visa mig en karta. Jag kommer ha glömt vad du sa om dörr 1 när du beskriver dörr 5...