Ända sedan Original Dungeons & Dragons släpptes 1974 har spelet varit en ständig kamp mellan spelare och konstruktörer.
Gary Gygax klagade på detta redan på 1970-talet - att spelarna hela tiden ville ha mer saker: nya monster, nya magiska föremål, nya klasser, regler för högre levels, nya dungeons, nya kampanjer.
Se på boxarna i BECMI:
B som i Basic: level 1-3.
E som i Expert: level 4-14.
C som i Companion: level 15-25.
M som i Master: level 26-36.
I som Immortal: rollpersonerna blir odödliga hjältar som slåss mot gudarna.
När rollpersonerna till slut sprungit upp på Olympens top, som en Rocky-kopia, ställer sig spelarna frågan: "vad gör jag nu?"
Varpå konstruktörerna reser sig upp och säger: "okej, ni vinner, vi orkar inte göra mer boxar nu"
P.S.
För säkerhets skull: jag är ironisk...
... iallafall HOPPAS jag att jag är ironisk.