Husdjur och... SEX! (nästan)
Bara för att skrämma Feuflux
. I en urgammal Drakar-kampanj - och nu ska ni veta att vi pratar om gammal, jag kommer från den generationen som tycker att DoD -91 är nymodigt bjäfs som "förstörde" Drakar, och började spela långt innan det fanns något Ereb Altor - så hade en av rollpersonerna ett piggsvin som komips.
Det var så att i vår hemsnickrande och långsamt framvuxna värld så hade rollpersonerna med mig som SL blivit inblandade in en dynastisk strid i ett land i den världens "Afrika". Därvid hade de känt sig tvingade att ta livet av en trollkarl som egentligen var ganska sympatisk men som var på "fel" sida. Piggsvinet hade varit hans familiaris och en av rollpersonerna, en nyrullad karaktär som var en legosoldat från det där landet, tog hand om honom. Det fanns någon fjantigt regel om att familjarer förlorade sin intelligens när deras mästare dog men den sket vi givetvis i.
Ibland spelade jag piggsvinte, ibland han som spelade legosoldaten, men han hade alltid en pipig Disneypiffåpuffröst, och var lite om sig och kring sig, precis som sin husse, som helt händelsevis var en av de mer jordnära karaktärerna i vårt galna gäng.
Nå, vi spelade vår variant på Oraklets Fyra Ögon. Där finns det nån sorts SLP som är nån sexig trollkvinna från de där barbarfolken... jag har givetvis glömt vad hon heter. Hon hade i alla fall (skyll på Granström, inte mig) en tatuerad magisk symbol som kunde hypnotisera folk.
Legosoldaten var hur som helst mycket misstänkt med henne och skulle prata med henne i enrum för att mer eller mindre tvinga henne att erkänna att hon var en agent för Shagul, kampanjens storskurk. Det gick givetvis åt pipan, och han blev förhäxad av symbolen. Det är oklart vad som hände sedan, men han kom ut från hennes tält och var förhäxad. Så piggsvinte piper "Åh nej, jag måste JÄDDA Mästajen!" och tultar in i hennes tält han också.
På grund av kulturella influenser så uttryckte vi på den här tiden förhäxning etc genom att man stirrar tomt framför sig, håller händerna rakt ut, går som en zombie och mässar:
HALLONSAFT! HALLONSAFT! HALLONSAFT!
Så: legolsoldaten kliver bestämt in, och kommer ut efter en stund:
Piggsvinet pinnar in, och snart kommer han också han ut:
Spelarreaktion: "Jag vill inte VETA vad hon gjorde med piggsvinet!"
"Tja, hon kan i alla fall inte ha NJUTIT av det..."
Erik