Nekromanti [Huskonvent Linköping] 14-16 feb 2014

Feuflux

omjonasson.se
Hur ser det ut på fredagkvällen egentligen? Drop in från 18 har jag läst i tråden, men har folk kommit då? Förvisso jättetrevligt med Cissi och Mårten, men lite antiklimax om jag åker hem klockan 21 på fredagkvällen (vi småbarnsföräldrar orkar inte så länge :gremwink: ) och så kommer alla gäster klockan 22.

Mitt andra alternativ är att komma på lördag typ kl. 12-15, sen har vi gäster.

Händer det nåt på söndagen förresten, eller kommer folk sova halva dagen och sen åka hem?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Beror lite på exakt när vi kommer iväg från stockholm och om vi ska käka på vägen så räknar jag med att vi är i linköping någon gång mellan 18 och 19 skulle jag tro.
Mer exakt när vi kommer anlända kan jag ge besked om tidigast dagen innan, då jag vet alla förutsättningar.

Feuflux

omjonasson.se
Jaha ni kommer så pass tidigt, hmm, då är nog fredag kväll bäst för mig ändå. Men jag har gott om tid på mig att grubbla. :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
Det ser ut som om de flesta utifrån tänker trilla in runt 19. De som inte har ätit innan kan ju äta tillsammans då, och så kör vi lite spel och mys. På lördag ska vi baka tårta och byta presenter också.
Sia, kan du styra upp presentlekandet?! :gremlaugh:

/C

Sia

Veteran
Absolut! Presentleken gäller för de som vill, ju fler desto roligare! Ta med dig en present som går på hundralappen eller mindre. Väl på plats läggs presenterna i en hög, alla drar var sitt nummer, man kan få 1 och uppåt. Sista siffran är antalet presenter. Den som drar 1 börjar med att välja och öppna en present. Nummer 2 kan därefter välja att stjäla 1:ans present, varvid 1:an får öppna en ny. Eller så kan 2:an välja att bara öppna en present. Och så fortsätter det. Får man sin present stulen har man 30 sekunder på sig att stjäla någon annans eller öppna en ny. Du har möjlighet att stjäla tillbaka en present du hade innan men inte under samma runda. När sista numret dragits och sista presenten öppnats är det slut! :gremsmile: hoppas att ni tycker att det låter roligt och vill vara med!

McAber

Varulv
Hej!

Finns det fler kriterier än att hänga på forumet för att få dyka upp?

Blir det spontanspel beroende på vilka som är där och vad de har lust med för tillfället?

Ska kolla vad för möjligheter jag har att komma förbi (i så fall drar jag med sonen (13) om det skulle vara ok). Ser iofs osäkert ut eftersom jag nyss såg detta. Ett lovvärt initiativ inte desto mindre.

/McAber

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hej
Vad jag vet så finns det ingen annat krav än att man är registrerad på forumet och vill träffas och spela spel.

Blir det spontanspel beroende på vilka som är där och vad de har lust med för tillfället?
Ungefär så, förra året spelades det en hel del indierollspel och brädspel.

Ska kolla vad för möjligheter jag har att komma förbi (i så fall drar jag med sonen (13) om det skulle vara ok). Ser iofs osäkert ut eftersom jag nyss såg detta. Ett lovvärt initiativ inte desto mindre.
Ska inte lova något då det är Cissi som är värdina, men jag misstänker att ni är varmt välkommna.

Cissi

Up to no good.
McAber said:
Hej!

/McAber
Det kommer nog dyka upp lite minions så reggad är inget krav, bara man känner sig hemma i ett rollspelsgäng är man välkommen! :gremlaugh:

Ta jättegärna med sonen, och sonens kompisar!

Ni är välkomna!

/cissi

Cissi

Up to no good.
Nu har jag skickat ut info i PM till alla som skrivit i tråden att de ska komma hit i helgen. Om någon känner sig bortglömd och har tänkt komma så skicka ett PM så får du också infon. :gremsmile:

//Cissi

Rickard

Urverk speldesign
Tack för ett bra event. Jäkligt god tårta. Ska komma ihåg att använda mig av dajm någon gång när jag själv gör en.

/Han som sov fem timmar i natt

Feuflux

omjonasson.se
Ja tack till Cissi (och Mårten) för konventet! Nu blev det ju bara två timmar på fredagskvällen för mig, men jag hann iaf prata lite och spela Storm the Castle (hette det va?). Var sugen på att titta förbi lördag eller söndag förmiddag också, men antog att ni kanske mest skulle ha morgonkoma mellan 10-12 och sen blev dottern sjuk...

Synd att jag missade att träffa ett par deltagare också. Nåja, det var kul det som var.

Lukas

Mannen i Gult
Tack Cissi för att fantastisk konvent.
Jag hade jättekul, och jag har grymt med respekt för folk som öppnar sitt hem för andra spelare på detta sett.
Möjligtvis har jag mer respekt för Mårten som fick göra samma sak trots att han inte hade spelade så mycket med oss.

Sedan vill jag tacka alla konventsdeltagare som gjorde spelpassen till den trevliga upplevelse som de var.

Och sist men verkligen inte minst vill jag posta ett speciellt tack till Cissi,Recca, Zimith och Genesis för den fantastiska omgången Psykodrame som vi hade.

Om Cissi försöker anordna något liknande nästa år så kommer jag definitivt överväga att komma igen.

//Lukas som har haft en bra helg

Sia

Veteran
Tack snälla Cissi (och Mårten) för konventet! Det var mitt första huskonvent och fantastiskt trevligt att få delta :gremlaugh:

Det var också jättekul att träffa alla konventsdeltagare och spela med många av er :gremsmile:

Från konventet har jag definitivt lärt mig mer om spelstilar och olika typer av spel. Tack till er som ville prova mitt one-shot (trots att det blev som det blev).

Och god tårta var det också, mm... :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
Det var jättekul att ha er här! :gremlaugh: Jag är så himla trött just nu men är jätteglad över att ni kom.

*Kramar*

Vicotnik

Den onde
Staff member
Stort tack Cissi och Mårten för er gästfrihet. Hade helst hunnit med och spelat både fler spel och med flera andra deltagare men bortsett från det så har jag haft en väldigt trevlig helg.

Feu: Spelet som vi körde heter Castle Panik, spelet gjorde själ för sitt namn i det parti vi körde.

anth

Vetefan
Om ni bjuder på en närvarolista så uppdaterar jag verksamhetstråden (som för övrigt redan flyttat över till det nya forumet).