Favoritspel?!? Det är väl nästan som att fråga en förälder "vilket barn älskar du mest?"
För att nämna några få...
Drakar och Demoner Expert gillar jag antagligen av nostalgiska skäl. Men BRP är lättmoddat, och det mesta sitter i ryggmärgen.
Star Wars D6, verkligen enkel regelmotor och attityd hos spelskaparen som passar mig, dvs "låt aldrig reglerna komma i vägen."
James Bond, var enkelt att få till stämningen och de enda biljaktsregler som jag känt gav rätt känsla mot fiktionen.
Twilight 2000, sunkiga regler. Men gillar att det är en skitig hemsk värld utan övernaturliga förmågor eller varelser.
Serenity, har inte hunnit spela det tillräckligt mycket för att se om reglerna krackelerar efter ett tag, men gillar enkelheten och smidigheten. Samt... Firefly! :grin:
Western, skitig sunkig värld. Hyfsade regler. Som Twilight 2000, men utan strålning och moderna vapen.
Sedan finns det rollspel som jag fortfarande inte har spelat, men jag älskar att mecka runt med dem och kommer att spela så fort jag har tid, ork och lämplig spelgrupp för det.
Noir, dystopi när det är som bäst. Har kastat ut en del av neo-trad delarna och har egna anteckningar som antagligen bara skulle tilltala Eon folk (invånare per kvadratkilometer för varje "stadsdel" t.ex.).
Exalted, högoktanig fantasy där standardläget är att rollpersonerna har fått gudomliga krafter. Men har också bra stöd för Game of Thrones-aktigt spelande hos "drakbloden" eller Sword and Sorcery genom att spela "heroic mortals". Reglerna är helt klart av "some patching required", men då jag är en kompulsiv moddare passar det mig bara bra.