Nekromanti Hyllning till rollspel.nu

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har inte samma nöje av rollspel.nu idag som jag brukade ha, men det tål ändå att nämnas i sammanhanget att jag har träffat några av mina närmaste vänner här, och vi umgås även långt från rollspelen. Det är en hissnande tanke att jag varit polare med Dante, Chrull, Seter, Storuggla och några till i mer än ett decennium. Vi har varit med om mycket tillsammans, både bra och anus.

En anekdot som får illustrera denna vänskap får bli när mitt ex kom hem mitt i natten efter att ha jobbat sent en vardagskväll, och när hon kommer över gården hör hon hur musiken strömmar från lägenheten där vi bodde. När resten av huvudstaden sover ser hon i fönstret att jag och Dante ensamma står och dansar i köket, med Eddie Meduza på högsta volym. På köksbordet står en trave ölburkar och en (tom) sjuttis whiskey.

Man skulle kunna tro att rollspelen var vår gemensamma nämnare, men nej - det har alltid varit spriten.

:gremtongue:

Edit: och att jag har legat med alla deras kvinnor.

anth

Vetefan
Magnus Seter said:
Och inte nog med det ... sätter man ihop de första bokstäverna i varje ord i din lista så får man ...

GKSGA!

Coincidence? I think not! :gremlaugh:

/M
Bah, konspirationsteoretiker och deras knäppa teorier.
Låt oss en gång för alla avfärda de vanligaste konspirationsteorierna:

- Jorden går inte under den 12 november
- Utomjordingar ser inte ut som Chewbacca
- Den svenska kungafamiljen är inte utklädda gula jättekycklingar
- Det bor inte mumintroll i Sagerska Palatset
- Forumsölen är inte en hemlig militär grupp som ska ta över sverige med hjälp av humle och malt
- Det är inte små illvilliga vättar som tömmer folks bankkonton natten mellan fredag och lördag

Däremot bor en avlägsen släkting till Cthulhu i min garderob.

!Paxen

Swashbuckler
anth said:
Magnus Seter said:
Och inte nog med det ... sätter man ihop de första bokstäverna i varje ord i din lista så får man ...

GKSGA!

/M
Bah, konspirationsteoretiker och deras knäppa teorier.
Låt oss en gång för alla avfärda de vanligaste konspirationsteorierna:

- Jorden går inte under den 12 november
- Utomjordingar ser inte ut som Chewbacca
- Den svenska kungafamiljen är inte utklädda gula jättekycklingar
- Det bor inte mumintroll i Sagerska Palatset
- Forumsölen är inte en hemlig militär grupp som ska ta över sverige med hjälp av humle och malt
- Det är inte små illvilliga vättar som tömmer folks bankkonton natten mellan fredag och lördag

Däremot bor en avlägsen släkting till Cthulhu i min garderob.
Nej, den går under 12 december.

Har du någonsin träffat en utomjordning?

Endast på tisdagarna.

Nej, dom är i Rosenbads källare.

Nej, dom mötena håller vi här i Östergötland.

Vättarna tömmer inte, dom bidrar. Dock med skulder.

Organ

Out of time, out of mind
solvebring said:
Magnus Seter said:
solvebring said:
Gemenskapen
Kunskapen
Supporten
Glädjen
Andan
... Och mycket mer. :gremsmile:

... Inlägg 10.500. :gremdrink:

GKSGA!

/M
Ehm, va? :gremconfused:
Hint; Det har med mayakalendern att göra. von Däniken skrev även om GKSGA.

/Anders, ser tecknen

Recca

Femme Fatale
Oj. Jag vill också va med och hylla wrnu. :gremsmile:

Jag har varit medlem i ynka ett år lite drygt och har kanske flest poster per dag av alla användare på forumet. Varulvsspelet och genusdiskussionerna är det som ligger bakom. ^^

Framförallt varulvsspelet är jag jättetacksam för att jag hittat här, och via det och forumet at large har jag fått jättemycket trevliga nya vänner och bekanta. Just nu är det ju ännu mer aktuellt att hylla det här communitiet eftersom jag håller i ett litet event hemma hos mig och har bjudit in massa människor från forumet. :gremlaugh:

Med stora tack till en jättevettig ensemble av moderatorer
/Rebecka

Tell

Hero
Ok, nu är jag osäker på vad som händer.

GKSGA, von Däniken... Vad katten är detta? VonDäniken var en konspirationsteoretiker... Vad är GKSGA? Jag tycks inte kunna se någon boktitel som motsvarar initialerna... vad är det?

Eksem

Champion
Rollspel.nu har haft en ganska stor inverkan på mitt liv, om det är en bra sak eller inte kan man spekulera i men jag har helt klart spelat väldigt, väldigt mycket mer rollspel tack vare (eller på grund av) WRNU. Utan det här communityt är det inte säkert att jag hade spelat alls vid det här laget. Vilken sorts hederlig medborgare jag hade varit i sådana fall vet jag inte.

Det bästa forumet är hur som helst Evenemang och kontakt, det är i princip där allting verkligt relevant händer.

Unfair

Hero
Får väll instämma. Även om jag känner att jag bara är riktigt aktiv lite periodiskt så är det en skön stämning här som jag inte tycker finns på många andra ställen. För min del åtminstone så får jag hålla med krank med flera om att folket här är betydligt lugnare och mer tillmötesgående än på många andra comunities på internet. Och som en av de viktigaste sakerna, här känner jag i alla fall att man vågar vara rätt öppen och att det inte direkt är några krav på en, bara man har kul och gillar hobbyn.

Jag kanske återkommer när jag har skrivit 999 inlägg men tillsvidare då! Tjo!