Nekromanti Hypotetiska tankelekar

Troberg

Sinister eater
Bara på kul, låt oss anta att du skulle starta ett företag som producerar rollspel. Av någon anledning råkar hela arbetsmarknaden på området bestå av forumsmedlemmarna.

Frågorna är då:

1. Varför består hela arbetsmarknaden av forumsmedlemmarna?
2. Vilka skulle du anställa för de olika befattningarna och varför?

Jag tror vi bör försöka hålla frågan om löneanspråk utanför debatten...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hypotetiska svar ...

1. Inte en susning.

2. Författare och konstruktör: Magnus Seter; Illustratör: Peter Bergting; Konstruktör och formgivare: Jag själv; Närstridskonsult: Herr Nils; Springpojke och kaffekokare: Troberg.

Motivering överflödig.

Troberg

Sinister eater
Re: Hypotetiska svar ...

Springpojke och kaffekokare: Troberg.
Du har uppenbarligen varken sett mig springa eller smakat på min matlagning...

Jag behöver inte fråga vem du tänkt på som VD? :gremgrin:

Feliath

Swashbuckler
1. Därför att när vi forumiter invokerat Eschaton (apokalyps betyder upplysning, tack så mycket; det där beror på slarv med översättningen av Uppenbarelsebok från grekiskan) lämnar vi bara oss själva i livet, såklart :gremsmile:
Det har ju bieffekten att hela målgruppen består av forumsmedlemmarna också, men man får rulla med smällarna.

2. Konstruktörer: Krille och Quan'talis; Äventyrsförfattare: Magnus Seter; Layout: Dante; Illustratörer: Rising och Bergting; Faktakonsulter: Herr Nils och Kornella; Utslungare av okvädingsord där nöden så kräver: Troberg. Själv skulle jag dricka te, korrläsa och gå runt i korridorerna och svära över wiccaner :gremcrazy:

/Feliath - orkar inte motivera sig, men det var en kul idé

Troberg

Sinister eater
Varför består hela arbetsmarknaden av forumsmedlemmarna?
De andra fastnade med foten i en dörr.

Vilka skulle du anställa för de olika befattningarna och varför?
VD och förhandling med myndigheter: Jag själv, vem annars
Think tank: Rising, Storuggla, Morgoth, Walium
Konkurrenthantering/covert ops: Herr Nils
Infomation: Black Dwarf
Hantering av fångar från konkurrerande bolag: Ymir
Historia/arkiv: Kornella
Bokbindning (de får ju inte rymma de små rackarna): Insignia
Svartmålare: Skuggvarg

Har säkert glömt en massa, men jag tror att vi skulle kunna få till ett bra och framgångsrikt företag.

Storuggla

Champion
"Think tank: Rising, Storuggla, Morgoth, Walium"

Okej, Rising begriper jag. Mogge likaså. Walle, sure. Jag? Vad faan har jag gjort för att förtjäna denna ära?

Storuggla, undrar

chrull

Stockholm Kartell
Hypnotiserat honom med din avatar.

är det inte självklart?
Vad skulle du annars gjort liksom? :gremgrin:

chrull

Storuggla

Champion
"Look into my eyes, you are feeling sleepy..."*

<font size="1"> * = Naturligvis sagt med skum östeuropeisk accent </font size>

Storuggla, med vaxade mustascher

Troberg

Sinister eater
Okej, Rising begriper jag. Mogge likaså. Walle, sure. Jag? Vad faan har jag gjort för att förtjäna denna ära?
Det behövs någon med visioner som ingen förstår också. :gremgrin:

Min egentliga anledning var att det finns en hel del intressanta tankar som ingen tänkt på förut i dina inlägg. Det är precis sådant som passar där.

Storuggla

Champion
"Min egentliga anledning var att det finns en hel del intressanta tankar som ingen tänkt på förut i dina inlägg. Det är precis sådant som passar där."

Aha. Där ser man på.

Storuggla, skyller på en överdosering av keso

Rising

Vila i frid
"1. Varför består hela arbetsmarknaden av forumsmedlemmarna?"

För att vi forumiter är så självupptagana att vi enbart tänker på oss själva i alla hypotetiska tankelekar.

"2. Vilka skulle du anställa för de olika befattningarna och varför?"

Ajdå, nu kommer jag utelämna en massa människor som jag verkligen gillar här på forumet. Det blir ju alltid så. Den här sortens tankelekar är ju lite nördiga eftersom det alltid är ungefär samma namn som nämns om och om igen. Det känns lite som om folk hela tiden tänker "ah, nu har jag nämnt Krille och Storuggla, nu måste jag skriva något om Quan'talis och Rising också."

Bara för det tänker jag bara nämna namn som inte brukar dyka upp så ofta i dessa interndiskussioner. Det finns många fler som förtjänar att nämnas, men här är de jag först kommer att tänka på:

Koncept:
Arcana, Ghoulz och Ymir.
- Tre lirare med originella idéer som ligger ute i periferin för vad jag personligen tycker om. Det borgar för ett projekt som åtminstone kommer tilltala och utmana mig. Dessutom har jag stor respekt för deras visioner och integritet.

Regler:
Faehrengaust, Dnalor, Han och Caen Ka-sun-dor.
- Faehrengaust är en visionär som står för nytänkandet, Dnalor är en eklektiker som plockar influenser från alla möjliga håll, Han är van vid att modifiera DoD-reglerna och kan därför bidra med en pragmatisk ådra, medan Caen sköter matematiken.

Speltest:
Elder Girov, Doedinnan, Silversurfarn och Krille. :^)

Äh, skojade bara... Jag skulle vara SL och lira med Snow, Eksem, Feliath och Feuflux. Varför? Jo, Snow är cool, Eksem är soft, Feliath och Feuflux har jag lite svårt att skilja på, men de verkar balla båda två.

---

Sedan har vi förstås en massa andra lirare som borde få vara med på något hörn också. Avatarex, Herr Balderk, Micke Hanås, Plutonium, Genesis, Netfeed och Cybot, till exempel. Personer som nämns alldeles för sällan.

/Rising

Ackerfors

Alas, your rapids!

För att vi är så fruktansvärt många! :gremsmile:

VD: Gardener.
Konstruktörer: Krille, Arvidos Quan'talis
Illustratörer: Rising, Dante, Krille ( :gremgrin: )
Faktafixare: Den som känner sig manad. :gremsmile:
Springpojkar: Troberg, Storuggla, Douggie (min kompis som inte varit inne på jättelänge.)
Konfunderad, förvirrad och galen: Mig själv... :gremsmile:

Typ

Feuflux

omjonasson.se
Re: Hypotetiska tankelekar (ot)

Äh, skojade bara... Jag skulle vara SL och lira med Snow, Eksem, Feliath och Feuflux. Varför? Jo, Snow är cool, Eksem är soft, Feliath och Feuflux har jag lite svårt att skilja på, men de verkar balla båda två.

Haha, moderatorerna borde kanske lägga in mina och Feliaths samlade åsikter i Faq:en så att folk kan hålla reda på oss. :gremsmile:

Angående huvudfrågan i den här tråden har jag inte en aning

walium

Ganska töntig, faktiskt
"1. Varför består hela arbetsmarknaden av forumsmedlemmarna?"

För att vi är Sveriges skarpaste hjärnor? :gremsmile:

"2. Vilka skulle du anställa för de olika befattningarna och varför?"

VD: Jag eller någon marionett.
Regelkonstruktörer och världsskapare: Kvante, Rising, Arvidos. För att de sprudlar av innovativa ideér och koncept.
Faktagranskare och konsulter: Kornella, Herr Nils, Faehrengaust. För att de är otroligt pålästa och samtidigt väldigt pedagogiska.
Ångestkonsult och rådgivare: Ymir. Jag säger bara ååååånnnnngeeessttt.
Support och Vaktstyrka: Storuggla och troberg :gremsmile: . För att de är orädda och har erfarenhet.
Illustratörer: Bergting, Kornella. För att det är så otroligt bra på att rita.

Sodivra

Champion
Det bästa spånet kommer alltid från en mängd olika hjärnor, så jag skulle nog vara diplomatisk, och bara ha en "ansvarig" inom varje område.

De som spånar på Staden med mig tycker jag är vansinnigt duktiga, Rising spånar grymt bra på både egna och andras idéer, och Glittersnus spånar riktigt mycket. Jag brukar inte bli så imponerad av hans ursprungsidéer, men han får vara med som uppfriskande fläkt av skapariver. Troberg och Cybot verkar ha en del smarta lösningar, och Max är vild. Herr Nils och Kornella ska tydligen vara bra på kontroll, men dom får vara med i spånarhögen.. Han också, han bygger ju som fan på DoD med sina idéer. Dessa skulle gärna få vara med, för att de funkar för mig, även om alla som sagt är välkommna.

Vindhand och Krille skulle vara regelansvariga. Krille brukar granska mer än bygga på andra idéer, dessutom är han smart. Vindhand är lurig när det gäller kompromisser och idéer. Visserligen så skulle de kunna ha lite svårt att komma överrens, men så länge de håller det abstrakt så funkar det nog..

Rising får ansvara för utformningen. Det märks att han är reklamare. Och Quan'talis. Jag gillar hans litterära stil. Dante också, för han har skillz.

Själv skulle jag ta hand om scenarion. Jag kämpar med regler, tycker att det är trevligt med världsbeskrivning, men jag har märkt att det är med scenarion jag blir riktigt nöjd med mig själv. Arcana också, han verkar bra på det här med specifika situationer och grejer.

Världsbeskrivning.. Umm.. Tuff. Vet faktiskt inte.
Speciellt världsbeskrivningen skulle väl anpassas efter vad man försöker skriva, detta är en rätt generell uppsättning.
Jag reserverar mig för att ha glömt någon.

Undrar vad det är för mening att ha en "jag är borta-signatur" när jag ändå skriver en massa?

Morgoth

Swashbuckler

Frågan har redan fått tillräckligt många dumma svar. Den är helt enkelt inte intressant längre. :gremwink:

Här kommer mitt team:

Jag - Utan att vara en rackare på att skriva, eller särskilt begåvad så är jag åtminstone lite headstrong och kan på så sätt slänga mig huvudet före in i tokigheter utan risk för hjärnskakning. Övriga meriter överflödiga.

XertaiX - ocensurerad, farlig och styv i korken. Har vad det tar att vara en total tokstolle och får gärna följa med på mina konstiga resor. Han hackade Konsum!

Arvidos - en flummig kille med smak för livets vackrare sidor. Med honom vill jag sitta i en tentakelfylld och pulserande kammare och dricka gott vin i en fager sommarbris, medans en träl genomgår förgörande tortyr. Kan även fungera som en neutralisator åt XertaiX.

chrull - Blått skägg! Blått skägg! ...nej, men allvarligt, här har vi en mogen snubbe i sina bästa år! Vem skulle inte vilja ha med honom i sin utvecklingsgrupp?

Foggmock (Dane) - En riktig charmknutte i glasögon. Han får den kvinnliga köparkretsen att böja sig som ett skört höstlöv. Dessutom brukar han ge sig an skitjobb då och då, som han i slutändan förvisso inte orkar slutföra (jag tänker Geographica Mundana, tror jag) :gremwink:. Hursomhelst, PR och textifyllnad.

Ymir - För uppriktiga och chockerande texter som får din mormor att rynka på mustascherna! Det här är inte din farfars ångestförfattare!

troberg - Skitbra kille. Skitbra attityd. Skitbra problemlösningsförmåga. Verkar det som.

Nightowl - Ytterligare en mogen herre! Och rosa användarnamn har han också. I sanning.

Rising - Folk som heter Johan brukar vara överklassnobbar och onödigt cyniska mot mitt beteende :gremwink: (jag brukar tycka illa om dem för att dem känner mig så väl :gremlaugh:). Johan Rising II är inget undantag, så jag tror att han skulle kunna såga och kritisera texter alldeles utmärkt. Dessutom kan han användas till grafiskt slavgöra.

Dnalor - Jag älskar den här grabben! Han är bitsk och ärlig, aldrig särskilt politiskt korrekt och ständigt nyskapande. Han hittar på projekt med lillfingret som får Risings eviga idébajsande att verka som just det - bajsande. Jo, Dnalor är kungen, för han orkar fortsätta med sina idéer, jobba åt andra i otrolig hastighet och aldrig sakta ner (okej, iblaaaand då...). Nåja. Effektiv. Innovativ. Stake. (dessutom är han Damernas Man, hear, hear!)

Insignia - Sveriges Hilary Doda. Bokbindare. Skicklig författare och tecknare. 'nuff said.

Krille - Har erfarenheten som krävs för att tygla denna ogudaktiga grupp. Korrekturläsning. Skrift. Kunskap. Makt.

...och där orkar jag inte ta med fler. Jag vill gärna jobba med fler, men bokstäverna börjar ta slut och Charlotte ropar från nedanvåningen... det är dags för semlor... ^_^

/Mogge

Morgoth

Swashbuckler
Åh, åh, jag glömde kalcidis!

Han förtjänar ett speciellt omnämnande för att vara den funkigaste japandiggaren out there. Han är dessutom en skicklig designer och layoter, vilket är precis vad han skulle få göra i min grupp. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
troberg - Skitbra kille.
Jajamensan. Tala om det för den kvinnliga halvan av mänskligheten också så är du snäll!

troberg - Skitbra attityd.
Wow, någon som använder mitt namn, bra och attityd i samma mening! Enda sammanhanget det brukar hända är "bra mycket attityd"...

troberg - Skitbra problemlösningsförmåga.
Erfarenhet, erfarenhet. Man sätter sig i tillräckligt mycket problem sen har man inget annat val än att lösa dem.

troberg - Verkar det som.
Inte bara verkar, det är!

Man Mountainman

Storsvagåret
Dnalor är en eklektiker som plockar influenser från alla möjliga håll

Jaha, nu är man eklektiker också. Det var knappt jag visste vad det betydde :gremsmile:, än mindre att jag var det, men se, man lär sig något nytt varje dag.