Nekromanti I dream of Dnalor

Sodivra

Champion
I dream forum people

För några veckor sen så drömde jag att jag var i min födelseort Göteborg, och det var även Morgoth, Rising och w176. Dom skulle spela rollspel, men istället för att fråga mig om jag ville vara med så frågade dom mina gamla klasskompisar. Bummer.
Jag kunde iallafall flyga.

Inatt så missade jag precis bussen till Sverige från Ryssland, men det var fin miljö där i Ryssland iallafall.

Johan K

Gammal & dryg
Det där lät ju som en flummig dröm ju... :gremgrin:

/ Johan K, som aldrig drömmt om någon på wrnu... :gremsmirk:

Nightowl

Champion
Dumma drömmar

Eftersom jag har tråkigt just nu och inte hittar min sovsäck och missade majbrasan och sambon är upptagen med att köpa Whips of Love i La Pucelle Tactics så han kan besegra den onda valfisken, så kan jag ju dra några andra drömmar:

Rosens hemliga identitet För flera år sedan när Rosen var nygift drömde jag att jag störtade in genom fnstret till deras lägenhet ikldd en Batmanliknande superhjältedräkt. Jag försökte säga något men jag hade ett hål rakt genom hjärtat och regelbundet kom det en liten fontän med blod typ.

Därmed orsakade jag ett mindre familjegräl eftersom Sonu inte gillade att Rosen ocks var superhjälte och nu skulle jag dra in honom i dålighetsliv igen. Nu är Sonu sjuksköterska i verkligheten, så i drömmen tryckte hon på en hemlig knapp och vips kom hennes hemliga Star Trek-medlabb fram ur bokhyllan och hon började försöka lappa ihop mig (jag liksom leviterade och så hade hon en sådan där scannergrunk dom har i Star Trek). En konversation typ den följande följde (Sonus röst var inte samma som i verkligheten):
Sonu: Nå, vad har han för krafter?
Rosen: Jag trodde inte du ville veta något om den delen av mitt liv...
Sonu: Det vill jag inte heller, men jag måste veta om hans inlvor är mänskliga eller inte, annars kan jag inte hjälpa honom!

Nu gjorde drömmen ett klipp, så jag vet fortfarande inte om jag har superkrafter, eller vilka... :gremconfused:

Rosen flög fram genom luften och hans fru red gränsle på honom (jag har aldrig fattat varför inte fler superhjältar förflyttar sig på det sättet). Ungefär följande sades:
Sonu: Varfr följde Erik inte med oss?
Rosen: Som jag sa, Anders' (Blixt, förmodar jag...) kraftfält slår ut Eriks antigravitationsmantel. Han tar sig dit en annan väg.

Sedan slutade dörmmen. Jag antar att de var på väg att ta itu med vad jag nu dök upp och varnade dem för. :gremtongue:

Varför man gör serier med människor i Två av mina polare - de som driver illustrationsfirman Twin Engine, som illustrerat Gondica-modulerna Bestiarium och Abyssos - hade ritat en ny serie som de var begeistrade över och ville visa mig, (Det här händer regelbundet i verkligheten) Plötsligt säger jag: "Jag fattar inte varför ni ritar människor i era serier. Jag menar, människor r ju bara fantasifigurer?"

Jag inser nu att vi alla, liksom alla andra, är fabeldjur i den här drömmen. Människor är bara påhitt. Jag minns inte vad jag var men det var inte en uggla. Jag tror de var rävar. Mina polare förklarar för mig att det är för identifikationens skull. Gr man en serie om björnar eller ankor kommer bara björnar respektive ankor att läsa (dvs köpa) dem. Människor fungerar som identifikationsobjekt för alla, eftersom inga djur liknar människor.

Sedan vaknade jag.

Erik, ska ta den om schimpansen, Borås studentkårs tidning och striden mot adoptionsmaffian en annan gång.

G

Guest

Guest
Jag brukar drömma upföljare till tidigare drömmar, nackdelen är att det ofta är uppföljare till totalintensivapokalyptiska drömmar ex: Svart, det är svart, det ser svart ut, det luktar svart, det smakar svart, det känns svart, det hörs svart och jag tänker svart. Detta är nog något jag skulle behöva drömtydningar på för jag minns verkligen dem som drömmar, de apokalyptiska drömmarna är mer normala, tex: allting exploderar, slut, jag blir jagade (ja eet ska vara där) av jätte kråkor ut för ett stup, allt löses upp, slut, jag blir paradroppad barbienaken till sammans med en tjej som inte heller har några normala punkter, (dock är vi i övrigt humana) ner i atlanten till en terran bunker, vattnet når oss till knäna och vi ser både till europa och amerika, annfallarna är lila kristaller som regnar ner från nordpolen (ja ner) sedan försvinner allt.

Tyvärr är de svarta drömmarna så vanliga så jag har inte kunnat klämma in några forumiter under min tid på wrnu (annat än i fylledrömmar, men där är allting bara helt ok och slappt samt att det var länge sedan jag hade en sån också).

Hoppas det är tillåtet enligt er forumiter att ta en sup ibland för att drömma normalt.

Marukusu

Hero
You have done what????

What the- ?! Har folk drömt om mig?

Shit, DET var äckligt. Jag kunde inte låta bli att hoppa till när jag läste det, att forumsfolk har drömt om mig. Men jag känner mig ändå smickrad av omtanken...

- Danne, som faktiskt är jävligt snygg om jag ska erkänna.

Nightowl

Champion
I dream of Johan K

I natt höll jag (i drömmen) på att utforska om huruvida serieskaparen Stan Lee (var med och hittade på Spindelmannen, Fantastiska Fyran, Hulk osv.) hade varit besatt av ultraterrestriella intelligenser. Jag var därför tvungen att läsa alla hans ledare i gamla amerikanska superhjälteserier, där man kunde se hur hans språk struktur deterioreade. Det hela var mycket hemligt och utfördes av en statlig organisation som leddes av Ingvar "Foten" Carlsson, om någon minns honom.

I alla fall blev jag skickad till en hemlig adress utanför Stockholm, där det skulle bo en excentrisk seriehandlare som hade precis alla serietidningar jag behövde - och det visade sig vara Johan "!" K från rollspel.nu. Där ser man.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Jag är hedrad..

Hehe !
Är nästan lite hedrad av att vara en exentrisk serihandlare i någons drömmar.. Är ju inte ofta man hör att man är något sådat.. :gremgrin:

/ Johan K, som för övrigt hade nån mystisk dröm om forumister & LinCon för inte så länge sedan.. =/

Feuflux

omjonasson.se
Forumitdröm

Eftersom jag hade en forumitdröm förra natten och nu såg att det fanns en passande tråd så tänkte jag bidra.

Det var nånstans mitt i drömmen (efter det att jag flyttade in i en ny lägenhet tillsammans med en tjej, fast hon verkade inte ha ett rum utan bara flyttade in, *drömlogik* men före jag gick genom nån stor park och träffade på gamla musikpolare) och jag satt i någon lokal och pratade med Han, Gurgeh och Snigel. Sedan kom vi på att vi var hungriga och jag skickades ut för att köpa smörgåsar och läsk åt alla.

Så jag gick till nån sorts smörgåspub, det såg ut precis som en pub med bardisk och grejer fast de sålde mat och dricka och sådant. Alla stod uppställt på bord bakom disken. De hade massor av olika smörgåsar med olika pålägg färdiga att välja mellan och jag klurade skitlänge på vad folk ville ha, men sedan så sa jag bara att jag ville ha fyra smörgåsar och det funkade för det fick jag. Att beställa dricka var värre. Ingen hade sagt vad de ville ha så jag tänkte beställa olika sorter. Men vad jag än nämnde för smak, cola, fanta etc så kom "bartendern" fram med nån stor obskyr flaska (olika varje gång dock) och frågade om det var sånt här jag menade varpå jag sa nej och försökte hitta rätt flaska på bordet bakom honom.

Under hela den otroligt jobbiga och utdragna beställningsproceduren började folk som satt vid bardisken och åt lunch prata med mig. De pikade mig för mina val av mat/dryck och kallade mig för "lille mannen". Jag tog dock inte illa upp utan skrattade och pratade med dom (minns inte om vad). Till slut så fick jag allt jag hade tänkt mig och gick tillbaka.

Skojsigt va?

Nightowl

Champion
Drömmar om forumiter - the return!

I natt var jag med Rosen på seriemässa (en vagt realistisk situation eftersom jag är kompis med Rosen utanför forumet och vi bägge gillar serier). Plötsligt kom det ett meddelande att mässan hade blivit bombhotad av en "arabisk terroristgrupp" som hette Al-Haj och att alla bara fick köpa EN sak och sedan måste dom gå.

Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra och det började bli bråttom, men så kände jag igen Gurgeh från sitt foto på forumet. Han var någon sorts funktionär i ett stånd där dom sålde svartvita fanzines, och jag tänkte att kanske jag kunde köpa ett av fanzinen för det skulle inte vara någon stor förlust om det var dåligt för de kunde inte vara så dyra.

Så jag går fram till Gurgeh och skriker för att höras över sorlet(!):
-GE MIG DEN BILLIGASTE SERIEN NI HAR!
Då inser jag att det plötsligt blivit knäpptyst i mässhalen och precis alla hundra människor har hört hur snål och ogin jag är.

Jag får ett fanzin i handen och sedan ger jag Gurgeh flera hundra och springer generat därifrån. Väl ute ur mässhallen står jag på en perrong och läser vad fanzinet heter: Kapten Pille Knark och hans pungkommando

Sedan vaknar jag.

Erik, ber de som han drömmer om om ursäkt

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Drömmar om forumiter - the return!

Det är tur att jag ibland gör slumpmässiga sökningar för att se om någon nämnt mitt namn i något inlägg, annars hade jag missat det här. :gremwink:

/tobias

Rosen

Myrmidon
Re: Drömmar om forumiter - the return!

Erik, ber de som han drömmer om om ursäkt

Helt okej; med tanke på allt vad du har fått göra när min drömhjärna har skrivit manus så... (-:

Undrar just vad jag köpte innan jag utrymde lokalen.

--
Åke, som drömde att jag satt i en lägenhet och pratade med herrn i sig:en nedan häromnatten. Mot slutet blev han väldigt tyst och stel och orörlig, och jag insåg plötsligt att jag det jag pratade med var en life-size pappfigur av honom.

--
Åke