Klon
Hero
är namnet på den allra nyaste skapelsen som jag och en kamrat arbetat på under en ganska kort tid. Regelsystemet är ganska simpelt så det tog inte så lång tid att göra, Tisdags denna veckan började vi och nu är vi nästan klara så när som på lite beskrivningar av världen.
Jag tänkte att få en lite bedömmning av vårt grundis system och färdighetsystemet här så om ni vill...
Man har dessa grundegenskaper:
STY TÅL INT PSY STO
Dessa avgör både färdigheternas värden och andra saker som KP, längd och vikt m.m.
Dessa färdigheter existerar:
Närstrid[STY] Prickskytte[INT] Kommunicera[INT]
Finna dolda ting[PSY] Magi[PSY] (måste lyckas med ett magislag för att få eller vara magiker)
Rörliga manövrar[STY] Undvika[Rörliga manövrar/2]
Alla dessa är lika med deras grunder, som är anpassade efter 1T100.
Detta är inte gjort att vara ett rollspel där olika karaktärer man väljer är jämnbra i jämmförelse med grundegenskaper, en del kan ha mycket höga eller mycket låga.
Till detta tillkommer sedan även yrken, som höjer färdighetrna med speciella värden, och avgör vad man arbetar med såklart!!
Skicka era synpunkter så blir jag tacksam.
Så det så!
Jag tänkte att få en lite bedömmning av vårt grundis system och färdighetsystemet här så om ni vill...
Man har dessa grundegenskaper:
STY TÅL INT PSY STO
Dessa avgör både färdigheternas värden och andra saker som KP, längd och vikt m.m.
Dessa färdigheter existerar:
Närstrid[STY] Prickskytte[INT] Kommunicera[INT]
Finna dolda ting[PSY] Magi[PSY] (måste lyckas med ett magislag för att få eller vara magiker)
Rörliga manövrar[STY] Undvika[Rörliga manövrar/2]
Alla dessa är lika med deras grunder, som är anpassade efter 1T100.
Detta är inte gjort att vara ett rollspel där olika karaktärer man väljer är jämnbra i jämmförelse med grundegenskaper, en del kan ha mycket höga eller mycket låga.
Till detta tillkommer sedan även yrken, som höjer färdighetrna med speciella värden, och avgör vad man arbetar med såklart!!
Skicka era synpunkter så blir jag tacksam.
Så det så!