I pipelinen? Ur ren krass synvinkel, ingenting.
Vad jag pysslar med och hoppas ge ut inte alltför långt in i framtiden:
Äventyrssommar: Rollspel i stil med Fem, Hardy Boys och liknande.
Vad jag har: koncept, ett enkelt system som behöver testas en del men borde fungera, grova funderingar på utformning av SL-del.
Vad jag behöver: Något sätt att få spelare att undvika strid (ej inklusive spelexempel) - de måste helt enkelt tjäna på att inte slåss och att hellre fly. Behöver också renskriva en massa, fixa exempeläventyr, exempelkaraktärer. En hel massa bös som inte tar så fasansfullt mycket tid egentligen. Förutom artwork då. Men det är en fråga för när spelet närmar sig "färdigt".
Som tur är så är Äventyrssommar inte ett så farligt komplicerat spel. Hoppas ha en grov spelbar nästan färdig variant med en del text runt nästa GothCon, kanske? (Om jag sätter mig och jobbar med spelet, då).
Cydonia: SF-rollspel med viss Hard-fokus. Men mer Asimov än Clarke (narrativ över rekvisita)
Hade ett system jag var hyfsat nöjd med runt GothCon, sedan fick jag feedback vilket lett till att jag omdesignar det. Som med mitt andra skrivande så jobbar jag dock inte med det eller världen regelbundet. Men jag tuggar i mig Bujold- och Webster-böcker med ganska hög regelbundenhet, och jag brukar mata ut vad jag omger mig med, så...
Vad jag har: En ganska tydlig bild av världen och hur den ska gestaltas - "typiska" inslag (med uppslag) och minst en "blank slate"-värld/system åt spelarna. Ett system som det känns någorlunda solitt men behöver en del finjusteringar och sedan speltestas innan ytterliggare dito.
Vad jag behöver: Skriva, skriva skriva. Mer värld (framförallt), skriva om texter, spåna fler grejer och kul prylar, förenkla/förbättra systemet, samt expandera det (för fler saker som handel, intriger, etc) en del på ett sätt som inte villar bort nybörjare och inte äter för många sidor. Skaffa bra artwork och mer fluff. MER FLUFF. (Jag älskar fluff).
Cydonia har potential att bli något jag återkommer till... Om jag får iväg grundboken, den säljer hyfsat och jag kan få tag i folk att bolla idéer med på hyfsad regelbunden basis.
Protea: Mitt urgamla stamfantasy-rollspel. Ett par personer kanske minns det här från Omegaproject, rollspelet där människor består av element och det finns högvis med mindre gudar, bl a. F n helt dött. Det har blivit ett sånt där projekt som skrivs om nästan helt varje gång jag sätter mig med det - vilket är någon gång om året.
Vad jag har: En del skrivet. Inte så mycket jag vill bevara (stämningen skär sig mot mina riktlinjer) men rätt mycket världsidéer. Ett okej system, men just nu lite väl klunkigt för min smak. Hur många intressanta uppslag som helst på människor, gudar, skurkar... Men inget bra eller solitt.
Vad jag behöver: Kul idéer! En del saker som snabba regler för hur man genererar bakgrunder/byar/bitar av världen (för mig att ett spel här(Bläck?) hade ett riktigt bra sätt att göra sånt på). Ett sätt att generera en matta att kasta sten på som inte favoriserar typ 5 färger (eld, jord, luft, vatten, ande(tur/otur där)).
Kommer det ut så kommer det antagligen ut efter Cydonia, som i så fall kommer efter Äventyrssommar, som är menat som ett extremt litet kort projekt.
Jobbar f n som högstadielärare, så all min energi går åt i jobbet. Som arbetslös hade jag ingen egentlig energi alls. Men vi får se. Underligare saker har hänt.