Re: Square är inte skit...de är sämre än så.
Zelda är visserligen ett rollspel, men ett actionrollspel, vilket till stor del skiljer sig från vanliga RPG...
I action-RPG hanterar man bara en person, och striderna är vanligtvis inte uppdelade i rundor, utan slåss man segt och taskigt, får man spö av snabba fiender.
I traditionella RPG, hanterar man oftast 3 personer eller fler, och striderna är av turordningstyp.
Och sen kanske det beror på mig, men jag föredrar att kalla action-RPG för äventyrsspel, eftersom jag tycker det är fel att kalla dem RPG...
Jag tycker för övrigt inte att ett enda träd som antas symbolisera en hel skog, är en liten detalj...det är ett stort jävla fel. (bara min helt personliga åsikt)
Vad gäller Square (igen då, men det här får banne mig bli sista utlägget om jämra Square...jag vill inte ödsla min tid på dem mer än nödvändigt), så vet jag vad jag tycker om dem, jag vet vad jag tycker om deras spel, jag vet att jag inte är överförtjust i varken deras karaktärsdesign, eller deras storylines, men om det är något mer än så som ligger bakom mina känslor för/emot Square kan jag inte säga. Tror en stor orsak är att FF7 fick ett äckligt bra grafikbetyg i Super Play, när det recenserades där...och som den polygonallergiker jag är, kunde jag inte för mitt liv förstå hur fasen de kunde säga att grafiken var vacker, när hjälten var det kantigaste jag sett (just då, i alla fall). Nej, kantig grafik kan aldrig påstås vara snygg eller bra. Så det är väl delvis Super Plays fel också...nog om det nu, okej?
/Skuggvarg