Nekromanti I want to feel pretty too

w176

Förlorad dotter
Jag tycker det första du kan göra är att gp igenom din garderob. Från botten.

Hitta vad du redan äger som är snyggt och klädsamt på dig, de kläder som gör dig glad och använd dom kläderna mer. Leta fram vilka kläder som passar ihop på ett snyggt sätt.

Recca

Femme Fatale
Arfert said:
Recca said:
Cassius said:
Det skriver jag ju! Träningen skulle bara vara med syftet att ge känslan av att vara riktigt snygg.
Jag gillar iaf muskler på killar. Behöver ju inte vara världens bodybuilder men det är snyggt med lite definition.
Ja, det kan du ju tycka, men det har inget med moderna kläder och mode att göra. :gremwink:
Det har väldigt mycket med med självkänsla och hälsa däremot. Och det är en av anledningarna till att det är snyggt. Eftersom man ser på någon att de tar vara på sig själva och bryr sig om hur folk ser på dem.

Arfert

Facit
Du tycker det är snyggt för att tidsandan och en massa kommersiella intressen säger att det är snyggt. På 1600-talet var fet snyggt. På 1700-talet var mager snyggt, fast med muskulösa vader på killar. Och så vidare. Så håller det på.

Sen kan vad du uppfattar som snyggt och attraktivt variera beroende på den grupp du tillhör. Se amerikanska (vita) killars fixering vid stora bröst. I andra länder eller befolkningsgrupper gäller andra saker.

Man Mountainman

Storsvagåret
Den här tråden handlar om att hjälpa Übereil med hans klädval. Vill ni ägna er åt något slags allmänt filosoferande om skönhetens väsen, så får ni gärna starta en ny tråd.

Tell

Hero
Ett sätt att börja, är att titta in på la chemise, i stockholm. De finns precis bakom sturegallerian, mitt i stan och har fantastiskt skickligt folk - dessutom har de ett relativt billigt (emfas relativt) skrädderi för skjortor, vilka kommer att sitta perfekt.

Med din nuvarande kroppsbyggnad skulle jag annars satsa på en kroppsnära väldigt vit och tjock skjorta, med lite lösare ärmar - exempelvis med dubbelmanchett, eftersom det flyttar fokus mot dina händer. Väldigt vit i detta fall innebär närmast glänsande vithet - detta eftersom du ser ut att ha en rätt blekröd grundton i huden, och därför inte kommer att drabbas av artificiell gulhet på grund av skjortan. Välj ett tyg med mycket struktur - släta tyger/skjortor blir lätt genomskinliga annars.

Som recca sade, så är träning alltid en höjdare. Min personliga rekommendation är att du tittar på Rodd, alternativt brottning. Rodd har fördelen att du kan ta dig till gym och använda maskin med samma effekt - så länge du separerar rörelserna (ben ut --> luta bak 15* -->armar mot bröst --> armar ut --> Vik fram överkropp --> ben in). Båda idrotter är fantastiska på att bygga bra former.

Om vi däremot återgår till kläderna, så är en annan höjdare för en person med dina färger askartade beige och bruna nyanser. Komplettera det med jakttartan från olika släkter, så har du en väldigt dov och behaglig ensamble, som kommer att smickra dig väl.

Vad gäller skärningar: du är lång och smal. Det innebär att du antingen gör en grej av detta eller tonar ned det - vilket du väljer är din sak. OM du föredrar att spela på det, välj kroppsnära kläder generellt. Tygval i byxor bör vara slätt, gärna enfärgat; kavajer bör vara relativt korta, med smala slag. Detta kommer att vara enkelt i sverige, givet nuvarande mode. Föredrar du att arbeta mot en mer klassisk siluett, så skulle jag rekommendera att du tittar på gråtoner, med antingen italienska (stora axlar, fuskskräddad ryggtavla) eller amerikanska (bredare än genomsnittet, vanligen lägre skurna i slagen) snitt på kavajer och byxor. Undvik inköp av brittiska kavajer, eller sådana som spelar på stora kroppsdimensioner.

Generellt sett så är det mellantinget mellan ovanstående alternativ som du bör undvika. Det innebär att rundringade t-shirtar är bra, framförallt i trikå, medan v-ringade inte kommer att fungera fullt så bra. Det innebär att kortare rockar och jackor är att föredra framför paletåer. Tyngre rockar är helt ok, men tag en titt på BBC:s scherlock för inspiration och vägledning - du och Cumberbatch ser ut att ha ungefär samma proportioner.

Undvik framknäppta koftor, och ylletröjor i allmänhet. Polotröjer kommer att fungera bra, men har du ett långt mönster längs med en tunn mittrand på en tunn kropp, så kommer ögat att dras ditåt.

tja, det var mina två cent.

Übereil

Swashbuckler
Ett halvår senare är första steget taget: jag har köpt ett par skor! Tog bara sådär en fyra månader av funderande för att komma till skott, men det känns spontant rätt bra. De ser ut såhär.

Übereil, som känner att folk kanske vill veta hur det går (det ska förhoppningsvis hända mer inom en inte allt för snar framtid)

Recca

Femme Fatale
Vitulv said:
Kan vi inte bara ge fan i att kommentera huruvida Ubereil beöver träna eller inte? Han har inte bett om träningstips. Som ett framtida råd kan jag avslöja att det inte är helt socialt accepterat att påpeka att andra har för lite muskler eller dålig hållning och därför behöver träna.

Ubereil är smal. Det är snyggt. Deal with it.
Så kan man uppfatta det. Ett annat sätt att uppfatta det är, inte som kritik, utan som ett allmänt tips. Eftersom jag tränar mycket och eftersom JAG gjort valet att träna till stora delar på grund av utseendeskäl, så är det det mesta naturliga i världen för mig.

Recca

Femme Fatale
Übereil said:
Ett halvår senare är första steget taget: jag har köpt ett par skor! Tog bara sådär en fyra månader av funderande för att komma till skott, men det känns spontant rätt bra. De ser ut såhär.

Übereil, som känner att folk kanske vill veta hur det går (det ska förhoppningsvis hända mer inom en inte allt för snar framtid)
Snygga, men första steget tog du ju för länge sedan iom att du började tänka på det och din träning måste väl ändå anses vara första/andra steget (om man inte är Vitulv och typ protesterar stenhårt åt något som kan hinta åt träning av utseendeskäl :gremwink: ).

Übereil

Swashbuckler
Recca said:
Übereil said:

Snygga, men första steget tog du ju för länge sedan iom att du började tänka på det och din träning måste väl ändå anses vara första/andra steget (om man inte är Vitulv och typ protesterar stenhårt åt något som kan hinta åt träning av utseendeskäl :gremwink: ).
Jo, tänka på det var första steget.

Übereil, som fortfarande inte kommit igång med träning

Bera

Veteran
Bra och snygga skor som kommer passa till väldigt mycket. Accessoarer så som skor, bälte, klocka, halsband, armband och till kallare stunder halsduk, mössa och vantar gör oerhört mycket för helhetsintrycket.

Arfert

Facit
Bera said:
Bra och snygga skor som kommer passa till väldigt mycket. Accessoarer så som skor, bälte, klocka, halsband, armband och till kallare stunder halsduk, mössa och vantar gör oerhört mycket för helhetsintrycket.
Halsband och armband är dock extrem överkurs och kan lätt förvandla en välklädd man till en "tönt". Användes med största försiktighet.

Övermatchning av accessoarer är också en designfälla. De ska höra ihop på ett sätt så om du absolut inte försökt att matcha, det råkade bara bli bra. (...om du sedan höll på att matcha i timmar spelar ingen roll, det får bara inte kännas så.)

Man Mountainman

Storsvagåret
Arfert said:
Övermatchning av accessoarer är också en designfälla. De ska höra ihop på ett sätt så om du absolut inte försökt att matcha, det råkade bara bli bra. (...om du sedan höll på att matcha i timmar spelar ingen roll, det får bara inte kännas så.)
Just det, Übereil, glöm för allt i världen inte bort att fånga det där odefinierbara je-ne-sais-quoi som kräver en sublim förståelse för modets mest minutiösa nyanser.

:gremsmirk:

Arfert

Facit
Dnalor said:
Arfert said:
Just det, Übereil, glöm för allt i världen inte bort att fånga det där odefinierbara je-ne-sais-quoi som kräver en sublim förståelse för modets mest minutiösa nyanser.

Ja exakt. Ungefär som filosofi! Fast viktigare. :gremwink:

Recca

Femme Fatale
Übereil said:
Recca said:
Übereil said:

Jo, tänka på det var första steget.

Übereil, som fortfarande inte kommit igång med träning
Jaha. Men på fejjan jämförde du ditt motionsspår med mitt motionsspår, så då tänkte jag att du tränade nu. Men det var länge sen?

Recca

Femme Fatale
Arfert said:
Dnalor said:
Arfert said:

Ja exakt. Ungefär som filosofi! Fast viktigare. :gremwink:
this is funny yet tru

Übereil

Swashbuckler
Recca said:
Jaha. Men på fejjan jämförde du ditt motionsspår med mitt motionsspår, så då tänkte jag att du tränade nu. Men det var länge sen?
Det var motionsspåret i skogen brevid mitt födelsehem jag pratade om. Där har jag förvisso sprungit (och gått) några gånger på senare år, men det var fortfarande mest "barndoms"minnen jag utgick ifrån.

Übereil