Ett sätt att börja, är att titta in på la chemise, i stockholm. De finns precis bakom sturegallerian, mitt i stan och har fantastiskt skickligt folk - dessutom har de ett relativt billigt (emfas relativt) skrädderi för skjortor, vilka kommer att sitta perfekt.
Med din nuvarande kroppsbyggnad skulle jag annars satsa på en kroppsnära väldigt vit och tjock skjorta, med lite lösare ärmar - exempelvis med dubbelmanchett, eftersom det flyttar fokus mot dina händer. Väldigt vit i detta fall innebär närmast glänsande vithet - detta eftersom du ser ut att ha en rätt blekröd grundton i huden, och därför inte kommer att drabbas av artificiell gulhet på grund av skjortan. Välj ett tyg med mycket struktur - släta tyger/skjortor blir lätt genomskinliga annars.
Som recca sade, så är träning alltid en höjdare. Min personliga rekommendation är att du tittar på Rodd, alternativt brottning. Rodd har fördelen att du kan ta dig till gym och använda maskin med samma effekt - så länge du separerar rörelserna (ben ut --> luta bak 15* -->armar mot bröst --> armar ut --> Vik fram överkropp --> ben in). Båda idrotter är fantastiska på att bygga bra former.
Om vi däremot återgår till kläderna, så är en annan höjdare för en person med dina färger askartade beige och bruna nyanser. Komplettera det med jakttartan från olika släkter, så har du en väldigt dov och behaglig ensamble, som kommer att smickra dig väl.
Vad gäller skärningar: du är lång och smal. Det innebär att du antingen gör en grej av detta eller tonar ned det - vilket du väljer är din sak. OM du föredrar att spela på det, välj kroppsnära kläder generellt. Tygval i byxor bör vara slätt, gärna enfärgat; kavajer bör vara relativt korta, med smala slag. Detta kommer att vara enkelt i sverige, givet nuvarande mode. Föredrar du att arbeta mot en mer klassisk siluett, så skulle jag rekommendera att du tittar på gråtoner, med antingen italienska (stora axlar, fuskskräddad ryggtavla) eller amerikanska (bredare än genomsnittet, vanligen lägre skurna i slagen) snitt på kavajer och byxor. Undvik inköp av brittiska kavajer, eller sådana som spelar på stora kroppsdimensioner.
Generellt sett så är det mellantinget mellan ovanstående alternativ som du bör undvika. Det innebär att rundringade t-shirtar är bra, framförallt i trikå, medan v-ringade inte kommer att fungera fullt så bra. Det innebär att kortare rockar och jackor är att föredra framför paletåer. Tyngre rockar är helt ok, men tag en titt på BBC:s scherlock för inspiration och vägledning - du och Cumberbatch ser ut att ha ungefär samma proportioner.
Undvik framknäppta koftor, och ylletröjor i allmänhet. Polotröjer kommer att fungera bra, men har du ett långt mönster längs med en tunn mittrand på en tunn kropp, så kommer ögat att dras ditåt.
tja, det var mina två cent.