Nekromanti I want to feel pretty too

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Jag tycker du skall investera i ett bar schyssta (gärna bruna!) skor. Självklart matchar du bälte och klocka med skorna. Skippa pikétröjor med fladdrande ärmar. Investera i några vita och blå skjortor. (Inga kortärmade skjortor! Rulla upp ärmarna på din skjorta om det är varmt.) Bär slimmade jeans, eller kanske hellre marinblå/beige chinos för en mer dressad look. Ha en cardigan eller en v-ringad tröja över om det är kallt. Köp en marinblå kavaj (eller kanske tweed!) och några slipsar med matchande näsdukar till detta.

Läs modebloggar och inspireras av dessa. Lycka till.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Att fråga om modetips på ett rollspelsforum är en desperat åtgärd, men here goes:

Du är lång, smal och ganska snygg, var glad för det. Det kommer göra det hela mycket enklare. Om jag vore du skulle jag försöka dra mig åt det brittiska modet, det funkar väldigt bra för folk med din kroppsform. Undvik dock att bli alldeles för skinhead - det är snyggt, men det är vanskligt att apa efter subkulturer (kan uppstå rätt pinsamma situationer).

Satsa på klassiska märken som Fred Perry, Ben Sherman, Lyle & Scott, och Hackett. De gör superfina pikettröjor, skjortor och pullovers. När du ska köpa jeans tycker jag du ska satsa på en smal passform, mörkt blå. Viktigast är att investera i ett par snygga skor. Många krashar fullständigt vad det gäller skorna. Du behöver ett par i läder (eller läderimitation om du har moraliska ställningstaganden) och ett par snygga sneakers. Jag tycker Nike gör snyggast sneakers, men många gillar också Adidas eller New Balance.

En löjligt bra livsstils-, och modeblogg är Our Culture. Den är väldigt inspirerande.

Zorbeltuss

Hero
a) Ditt hår har en underbar kvalite, men det gör sig inte i den frisyren du har på den andra bilden, antingen skaffar du längre hår för att visa upp ditt snygga hår eller så klipper du det riktigt kort om du inte orkar eller vill ha långt hår.

b) Röda t-shirts kan verkligen funka, men rött bör matchas med mörkare kläder, inte ljusare.

c) Rekommendationen om muskler kan vara bra, men smalt är snyggt också och tränar du fel muskler kommer ingen att se dem (det vet jag av erfarenhet).

d) Gör det till en liten hobby att kolla in klädstilar du gillar, det är viktigare att du trivs med dina kläder än att det är mode, men det är också viktigt att kläderna ser bra ut.

e) Jag kommer vara lite dubbelmoralisk här, för jag avskyr mitt skägg till den grad att jag ogillar andras skägg lite grann, men du skulle se bra ut i skägg tror jag, inte bara stubb utan kanske en goatee eller åtminstone en soul-patch.

Sedan ett tips om att förbättra hållningen, för det är skitsvårt. Fokusera på himmlen, byggnader med mera om du inte vill titta okända personer i ansiktet, titta lite ovanför (mer ovanför på bussen, typ bussreklam eller taket eller himlen utanför, mindre ovanför om du pratar med dem typ ögonbryn eller panna).

/Zorbeltuss

Bornmo

Warrior
När det kommer till att förbättra en själv:

Förbättra konditionen. Skit i muskler, i alla fall till en början. Koncentrera dig på att träna upp din kondition, motionscykel eller promenader, det senare kan sedan bli löprundor om du känner för det. Jag kombinerar motionscykeln med någonting kul på tvn eller datorn, de senaste veckorna har det blivit QI som finns i sin helhet på youtube. Tidiga avsnitt är på ca 25 minuter och är perfekta att börja med. De senare avsnitten är på 45 och orkar du hela avsnittet i högt tempo så är du inte dålig!
Förbättrad kondition leder till roliga saker, bland annat ger man ett friskare och fräschare intryck, och man blir gladare, detta är iaf min erfarenhet.

Cassius

Hero
Vitulv said:
Att fråga om modetips på ett rollspelsforum är en desperat åtgärd, men here goes:

Du är lång, smal och ganska snygg, var glad för det. Det kommer göra det hela mycket enklare. Om jag vore du skulle jag försöka dra mig åt det brittiska modet, det funkar väldigt bra för folk med din kroppsform. Undvik dock att bli alldeles för skinhead - det är snyggt, men det är vanskligt att apa efter subkulturer (kan uppstå rätt pinsamma situationer).

Satsa på klassiska märken som Fred Perry, Ben Sherman, Lyle & Scott, och Hackett. De gör superfina pikettröjor, skjortor och pullovers. När du ska köpa jeans tycker jag du ska satsa på en smal passform, mörkt blå. Viktigast är att investera i ett par snygga skor. Många krashar fullständigt vad det gäller skorna. Du behöver ett par i läder (eller läderimitation om du har moraliska ställningstaganden) och ett par snygga sneakers. Jag tycker Nike gör snyggast sneakers, men många gillar också Adidas eller New Balance.

En löjligt bra livsstils-, och modeblogg är Our Culture. Den är väldigt inspirerande.
Vi gillar uppenbarligen samma kläder.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kan vi inte bara ge fan i att kommentera huruvida Ubereil beöver träna eller inte? Han har inte bett om träningstips. Som ett framtida råd kan jag avslöja att det inte är helt socialt accepterat att påpeka att andra har för lite muskler eller dålig hållning och därför behöver träna.

Ubereil är smal. Det är snyggt. Deal with it.

Cassius

Hero
Blir inte frågan snarare om att man blir snygg av utstråla självsäkerhet. När jag tränade som mest kände jag mig så jävla snygg, men ärligt talat såg jag ut som jag alltid hade gjort fast med lite mindre mage och större överarmar. Men jag kände mig snygg, det är den perioden i mitt liv där jag lättast fick ragg. Ska man bli snygg måste man känna sig snygg, en av dom grejerna kan vara att träna. För mig är det saker som inte helt går att separera.

Arfert

Facit
Tja, men även om Ubereil var fet som en boll skulle jag kunna klä honom snyggt. Man jobbar med det man har.

Till Ubereils lycka har han dock en kropp som är helt rätt ur modesynpunkt. Killar ska ha en smal kropp om man vill ha moderna kläder. Han behöver inte sabba den med mer muskler.

Cassius

Hero
Det skriver jag ju! Träningen skulle bara vara med syftet att ge känslan av att vara riktigt snygg.

Recca

Femme Fatale
Cassius said:
Det skriver jag ju! Träningen skulle bara vara med syftet att ge känslan av att vara riktigt snygg.
Jag gillar iaf muskler på killar. Behöver ju inte vara världens bodybuilder men det är snyggt med lite definition.

Arfert

Facit
Recca said:
Cassius said:
Jag gillar iaf muskler på killar. Behöver ju inte vara världens bodybuilder men det är snyggt med lite definition.
Ja, det kan du ju tycka, men det har inget med moderna kläder och mode att göra. :gremwink:

Cassius

Hero
Men ett faktum att kläder inte är sydda för hur folk ser ut, ska de sitta bra(vilket är viktigt, nästan de enda viktiga) så måste man påverka sin kropp. T.ex sträcka på sig.

Arfert

Facit
Ubereil klarar nog att sträcka på sig om han vill. :gremsmile: Till exempel om han har snygga kläder.

gizmo

temporary sunshine
Nu har jag läst här en massa, väldigt olika (föga förvånansvärt eftersom alla har olika smak) förslag om klädmärken, snitt, färg, krage, mönster etc etc.

Då säger jag: jag tror inte att man kan göra något verkligt uttalande om någon av de sakerna utan att följa med Uebereil till affären och titta på de olika kläderna *på själva Uebereil*.

I det håller jag 100% med Vicotnik. Uebe borde välja en eller två personer han litar på för att han gillar hur de klär sig och be de att dra med honom genom butikerna.

w176

Förlorad dotter
Glöm inte att klä dig rätt för din kroppstyp.

Jag är en tjej som är kort och bredaxlad och kurvig. Vad som ser bra ut på mig är något annat än vad som ser bra ut på någon som är lång, tunn och slank.

Samma sak gäller för män. Fast. Med andra former.

Du är smal och lite längre än medelängd. Och du har tur, det är en rätt bra kroppstyp för att kunna klä upp snyggt. Men då måste tänka på vad som snyggt på andra kroppstyper kanske inte är snyggt på dig. Kolla in guider för tips för din kroppstyp, som de här.

http://everyguyed.com/howto/shop-body-type/

http://uk.askmen.com/fashion/fashiontip_300/308_fashion_advice.html

http://www.realmenrealstyle.com/body-type-personal-style/

http://artofmanliness.com/2009/01/15/mens-fashion-body-type/

Du har rätt högt hårfäste och börjar bli mogen nog att inte ta för skinhead om du snaggar dig jättekort. Jag tycker det är snyggt med sån där jättekort snagg.

Våga vara fåfäng och våga bära saker som gör dig glad. Att du gillar det är grunden för att du ska känna dig snygg i det. Oavsett om det är en snygg väska, halsduk, halsband, eller jacka.

Kolla runt på folk omkring sig som klär sig snyggt. Och våga snacka kläder. "Grymt snygg jacka, var har du köpt den?" är fråga som gör dom flesta glada.

Satsa på att börja med köpa snygga basplagg i tacksamma färger, som funkar bra i alla möjliga sammanhang och går att kombinera på enkla sätt.

Feuflux

omjonasson.se
Jag har absolut inga råd att ge, utan jag tänkte bara ge alla i den här tråden ett ironiskt tack för att ni fått mig att gå runt och nynna på det här...

Radioaktiv

Hero
Kan vi inte bara ge fan i att kommentera huruvida Ubereil beöver träna eller inte? Han har inte bett om träningstips. Som ett framtida råd kan jag avslöja att det inte är helt socialt accepterat att påpeka att andra har för lite muskler eller dålig hållning och därför behöver träna.

Ubereil är smal. Det är snyggt. Deal with it.
+1

Übereil

Swashbuckler
Först vill jag säga att jag är väldigt positivt överraskad över antalet svar. Jag hade förväntat mig max sex svar av varierande kvalité, men här har jag fått massvis med bra respons som jag säkerligen kommer kunna omsätta i praktiken. Frågan är mer vilka av alla tips jag ska satsa på...

En kort notis om träning. Jag behöver börja träna min kroppshållning (igen - jag slutade när jag flyttade hemifrån och har inte kommit igång igen) av medicinska skäl. Detta kommer troligen inte leda till någonting som syns annat än i att jag sträcker mer på mig (jag har i alla fall inte märkt att min kropp får större/synligare muskler när jag tränat tidigare).

Übereil